امروز جمعه  ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

«لیلا» در «سینمای ایرانی» هیسپان تی‌وی

مشاهده ۲۳۴
۱۴۰۰/۱۱/۳۰- ۱۱:۱۳

برنامه «سینمای ایرانی» شبکه هیسپان تی‌وی این هفته فیلم سینمایی «لیلا» را نقد و بررسی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «سینمای ایرانی» با اجرای اسوالدو کانالز هر هفته ضمن نمایش یک فیلم سینمایی ایرانی، با دعوت از عوامل و کارشناسان آن فیلم را نقد و بررسی می‌کند. این برنامه امروز  فیلم سینمایی «لیلا» به کارگردانی داریوش مهرجویی را با حضور محمدرضا مقدسیان و خدایار قاقانی از منتقدان حوزه سینما به بوته نقد می سپارد.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: لیلا و رضا در یک مراسم شله‌زرد پزان همدیگر را می‌بینند و چندی بعد با هم ازدواج می‌کنند. بعد از مدتی متوجه می‌شوند که لیلا نمی‌تواند فرزندی به دنیا بیاورد. درمان‌های متعدد و آزمایش‌های گوناگون همه بدون نتیجه می‌ماند. مادر رضا در این میان، لیلا را تحت فشارهای شدید قرار می‌دهد و از او می‌خواهد که اجازه دهد که رضا همسر دیگری بگیرند تا فرزندی بیاورد و سپس از زندگی آن‌ها خارج شود. فشارهای مادر رضا بالاخره کارگر می‌افتد و لیلا همسرش را راضی می‌کند که با فرد دیگری ازدواج کند. اما لیلا دیگر حاضر نمی‌شود به زندگی رضا برگردد. رضا این عمل را خلاف قول‌های قبلی لیلا می‌داند و مدتی بعد همسر دومش را طلاق می دهد و با خواهش‌های مکرر از لیلا و خانواده او روزی در همان مراسم شله‌زرد پزان با دخترش باران به دیدار لیلا می‌رود....

این فیلم در سال ۱۳۷۶ منتشر شد و دوازدهمین فیلم بلند مهرجویی است و به عنوان بهترین فیلم سال در دوره ۱۲ منتخب نویسندگان و منتقدان در سال ۱۳۷۶ قرار گرفت.
در این فیلم لیلا حاتمی، علی مصفا، جمیله شیخی، محمدرضا شریفی‌نیا، امیر پایور، توران مهرزاد، شقایق فراهانی، وحیده محمدی فر، فرج بال‌افکن، پریسا زارعی، لیلا اثنی عشری، پگاه قطبی، محبوبه اسکندری و روشن هوشمند ایفای نقش کرده اند.
برنامه «سینمای ایرانی»  (Cine Iraní ) به تهیه کنندگی و کارگردانی فهمیه اسماعیل پور، از جمله برنامه‌های پربیننده شبکه اسپانیایی زبان تلویزیون است که معرفی قابلیت های سینمای ایران و سینماگران ایرانی را در دستورکار دارد. این برنامه امروز شنبه 18 دی ساعت 18:00 به وقت تهران روی آنتن شبکه هیسپان تی وی می رود و تکرار آن روز یکشنبه در ساعت های 10:30،1:30و 22 و روز دوشنبه 8:30 پخش می‌شود.

امتیاز شما