امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کارشناسان «شبه قاره» پرس تی وی بررسی می‌کنند؛
کارشناسان «شبه قاره» پرس تی وی بررسی می‌کنند؛

ممنوعیت حجاب و نقض آزادی‌های مذهبی در جنوب هند

مشاهده ۱۸۶
۱۴۰۰/۱۱/۳۰- ۱۱:۱۵
تعداد بازدید:186

برنامه «شبه قاره» (The Subcontinent) شبکه پرس‌ تی‌وی ممنوعیت حجاب در جنوب هند را بررسی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «شبه‌قاره» این هفته به سراغ ممنوعیت حجاب در ایالات کارناتا در جنوب هند رفته و نقض آزادی‌های مذهبی در این کشور را بررسی می‌کند.
 اخیراً زنان و دختران مسلمان محجبه در این ایالت جنوبی هند مورد حمله و آزار و اذیت گروه‌های راستگرای هندو قرار گرفته‌اند که با ماده ۲۵ قانون اساسی این کشور که متضمن حق آزادی مذهبی برای همه افراد است، تناقض دارد.
سوجانیا شانکران وکیل‌مدافع از دهلی‌نو و ظاهر پاشا روزنامه‌نگار مستقل اهل هندوستان به عنوان مهمانان برنامه «شبه قاره» به بررسی ابعاد و تاثیرات ممنوعیت حجاب در ایالت کارناتا می‌پردازند و واکنش‌های جهانی به این نقض آشکار حقوق بشر را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.
 مهدی باباگل‌زاده، مجری «شبه قاره» از کارشناسان برنامه می‌پرسد که آیا ممنوعیت حجاب در جنوب هند باعث تمسخر و زیر سوال رفتن قانون اساسی این کشور نمی‌شود و آیا دولت مرکزی اراده و قدرت کافی را برای تامین آزادی‌های مذهبی و انسانی در سراسر این کشور دارد؟
برنامه «شبه قاره» به تهیه کنندگی حسین مهدیان روز شنبه ساعت ۱۰:۰۰ به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود و تکرار این برنامه یکشنبه ساعت ۰۷:۰۰، دوشنبه ساعت ۱۴:۰۰ و سه شنبه ساعت ۱۲:۰۰و ساعت ۲۳:۰۰ است.علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/150101 این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.

امتیاز شما