امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

تصویربردار جانباز صداوسیما در قطعه هنرمندان آرام گرفت

مشاهده ۱۱۸
۱۴۰۰/۱۲/۱۱- ۱۲:۲۱

پیکر جانباز سرافراز رسانه ملی حسن لسانی دیروز در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سید حسن لسانی تصویربردار پیشکسوت سازمان صداوسیما که ثبت تصاویر امام خمینی(ره)و رویدادهای 8سال دفاع مقدس را در کارنامه درخشانش جای داده بود  پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از عوارض مجروحیت شیمیایی به درجه شهادت نائل آمد و پیکر این شهید والامقام دیروز 10 اسفند با حضور مردم قدرشناس در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.
جانباز شهید حسن لسانی در اول تیرماه سال ۱۳۳۲ در خانواده‌ای متدین به دنیا آمد، حرفه‌ی تصویربرداری را انتخاب کرد و همه او را به عنوان تصویربردار حضرت امام خمینی رحمة الله علیه و تصویربردار جبهه‌های حق علیه باطل می‌شناختند.
فرهاد لسانی فرزند شهید درباره پدرش گفت: پدر من با سلاح خودش که همان دوربین بود در پشت خاکریز‌ها در عملیات فتح المبین به درجه جانبازی نائل آمد. از این تصویربردار شهید تصاویر زیادی از عملیات طریق القدس و فتح المبین به یادگار مانده است.
سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه هم درباره شهید لسانی، گفت: این شهید والامقام در عملیات طریق القدس ۴ ساعت و نیم تصویر برداری کرد که سه ساعت و نیم از این تصویربرداری آن به طور کامل پخش شد.

امتیاز شما