امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

رسانه استانی قم بستر معرفی شهدای ارتش می‌شود

مشاهده ۲۴۲
۱۴۰۱/۰۲/۲۰- ۰۸:۲۳

در نشست مشترک معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی، رئیس سازمان حفظ آثار دفاع مقدس ارتش و مدیرکل صداوسیمای مرکز قم بر لزوم ساخت مستندهای پرتره از شهدای شاخص و مظلوم این نیروی خدوم تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در آستانه برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم در نشست مشترک امیر سرتیب محمد محمودی، معاون اجرایی ارتش و امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا فولادی، رئیس سازمان حفظ آثار دفاع مقدس ارتش با حجت الاسلام لطفی نیاسر، مدیرکل صداوسیمای قم بر برگزاری هر چه باشکوه تر یادواره 544 شهید ارتشی استان قم تاکید شد.

حجت الاسلام لطفی نیاسر، نیز در این دیدار با اشاره به ساخت برنامه درباره شهدا به عنوان اولویت در برنامه سازی رادیویی و تلویزیونی در شبکه استانی قم افزود: برنامه موفق تلویزیونی «دلیرستان» در فصل جدیدش حضور پررنگ خانواده و همرزمان شهدای ارتش را برای روایت دلاوری این عزیزان مظلوم خواهد داشت. همچنین مجموعه مستند تلویزیونی «جان‌های عاشق» نیز در دوره جدید سراغ ثبت خاطرات خانواده شهدای ارتش رفته است که همزمان با برگزاری یادواره‌های شهدای ارتش در قم پخش خواهدشد. همچنین برنامه‌های رادیویی «لالای» و «بامرام‌ها» نیز که از برنامه‌های شاخص هستند، این روزها به سراغ مادران شهدای ارتش رفته است تا سبک زندگی و تربیتی این مادران در تربیت شهدا را برای مردم بازگو کند.

مدیرکل صداوسیمای قم همچنین با اشاره به تاثیر فراوان فیلم‌های مستند به ویژه مستند‌های پرتره در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و سبک زندگی شهدا در بین عموم جامعه، از معاون اجرایی ارتش و رئیس سازمان حفظ آثار دفاع مقدس ارتش مشارکت در ساخت این گونه مستندها را خواستار شد که این پیشنهاد با استقبال امرای ارتش در این نشست مواجه شد.

امیر محمودی با تاکید بر اینکه ارتش افتخار می­‌کند که بتواند فدایی ملت باشد، اظهار کرد: امروز اگر توفیق مجاهدت و سربازی داریم و کشور عزیزمان از گزند نابکاران و نااهلان در امان است، به یُمن حضور گسترده و پایداری مردم در عرصه‌­های دفاع و حمایت از ارتش و نیروهای مسلح بوده است. 

معاون اجرایی ارتش با اشاره به مظلومیت شهدای ارتش که از دوران شکل گیری انقلاب اسلامی و در موقعیت‌های خطیر، یاور رهبری معظم انقلاب و فدایی ملت بوده است، افزود: فرهنگ ایثار و فداکاری‌های شهدای ارتش باید به وسیله برگزاری یادواره‌ها و انعکاس از رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی به نسل‌های آینده انقلاب منتقل شود.

امیر فولادی، رئیس سازمان حفظ آثار دفاع مقدس ارتش نیز در این دیدار با اشاره به شهر مقدس قم به عنوان خاستگاه و پرورش دهنده‌ امرا و شهدای شاخص ارتش همچون شهید سپهبد قرنی و شهدای خلبان گفت: در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم، به دستور امیر سرلشگر موسوی فرمانده کل ارتش و در راستای گام دوم انقلاب اسلامی و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان و نسل آینده انقلاب، پنج یادواره و یک اجلاسیه برای گرامیداشت یاد امرا و 544 شهید ارتش در استان قم برگزار می‌شود که انعکاس آن در سطح استانی و ملی همکاری تنگاتنگ و صمیمی صدا و سیمای مرکز قم را می‌طلبد.

گفتنی است برای اولین بار در کشور، پنج یادواره برای شهدای یگان‌های مختلف ارتش در استان قم در تاریخ 23 اردیبهشت، 26 خرداد، 14 تیر، 20 مرداد و 3 شهریور برگزار خواهد شد. ضمن اینکه یک اجلاسیه نیز قبل از برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم در مهرماه برای 544 شهید ارتشی استان قم برگزار خواهد شد.

 

تصاویر

امتیاز شما