امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

نشست اعضای شورای اندیشه ورز صدا و سیمای سمنان با قرآن پژوه مطرح کشور

مشاهده ۲۲۷
۱۴۰۱/۰۴/۲۵- ۰۹:۰۳

نشست اعضای شورای اندیشه ورز صدا و سیمای مرکز سمنان با حضور قرآن پژوه و کیهان شناس مطرح کشور ، استاد سید حسین امیدیانی با موضوع قرآن پژوهی و بایسته‌های تولید محتوای رسانه ای معارفی (جنبه توافق دین با عقل و علم ) در صدا و سیمای مرکز سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در ابتدای این جلسه عبدالرضا دهرویه، سرپرست مرکز ضمن تشکر از استاد امیدیانی برای پذیرش دعوت صدا و سیمای مرکز سمنان، هدف رسانه دینی را آگاهی بخشی به شهروندان با استفاده از روش های مختلف و تبلیغ به منظور ارتقای هویت دینی آنان دانست و گفت: مهمترین نیاز هرجامعه الهی، تربیت افراد متدینی است که با اتکا به نیروی ایمان، تعقل و منطق، مولد دانش و  فناوری برای زندگی مطلوب خود باشند .

دهرویه در ادامه به نقش برنامه‌های دینی (جنبه توافق دین با عقل و علم ) در گرایش مخاطبان به ویژه جوانان و نوجوانان به دین اشاره کرد و افزود: هرچه مسائل دینی روشن تر و علمی تر بیان شود انسانهای جویای علم به ویژه قشر جوان و نوجوان  بهتر آن را می‌پذیرند.

در ادامه جلسه همراه با پخش فیلمی از فضا، دکتر سید حسین امیدیانی، عضو پیوسته انجمن فیزیک ایران و انجمن نجوم ایران گفت: آسمان و زمین از مهم‌ترین نشانه‌های خداوندی است که آفریدگار  به آن‌ها قسم یاد کرده و از مؤمنان می‌خواهد که در خلقت آن‌ها بنگرند و تفکر نمایند .

دکتر امیدیانی قرآن را کتاب هدایت الهی دانست و تصریح کرد:  بیش از ۷۵۰ آیه در قرآن مجید وجود دارد که به مسایل فیزیک می‌پردازد ولی باید دانست که قرآن کتاب فیزیک، شیمی، زیست و ریاضی نیست بلکه کتاب هدایت‌گر بشری است که تمام هستی را در خود جای داده است.

وی گفت: این‌ها گوشه‌هایی از عظمت اعجازی قرآن است که در مدت تحقیقات علمی۲۰ ساله خود به دست آورده است .

این استاد فیزیک دانشگاه و کیهان شناس تصریح کرد: امروزه دانشمندان ثابت کرده‌اند که جهان هستی از دیدگاه فیزیکی در حال انبساط و انقباض است و این موضوعی است که ۱۴۰۰ سال قبل در سوره الذاریات آمده است.

این پژوهشگر برجسته کشور در بخش دیگری از سخنان خود، تولید محتوای رسانه ای معارفی متناسب با سن و سواد را عامل مهمی در جذب جوانان و نوجوان به دین اعلام کرد و گفت : رسانه با هر کسی می‌بایست با زبان خود او سخن بگوید. با دانشجویی که با روش‌های علمی آشنا است و زبان او زبان علم و آزمون و تحقیق است باید  با داده‌های علمی قرآنی سخن گفت.

به اعتقاد این استاد فیزیک دانشگاه،  با تولید برنامه‌های  علمی از منظر قرآن در میان جوانان، نوجوانان و علاقه‌مندان به علوم جدید  نوعی شگفتی همراه با تحسین پدید می‌آید که نشان دهنده تأثیر اعجازی قرآن بر مخاطبان است. 

در پایان این جلسه که با پرسش و پاسخ مدیران و برنامه سازان همراه بود، از دکتر امیدیانی به پاس همکاری ایشان با برنامه "نور علم" رادیو سمنان قدردانی شد .

امتیاز شما