امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ماجرای ورزشکار مهاجر که توانست قهرمان جهان شود
ماجرای ورزشکار مهاجر که توانست قهرمان جهان شود

روح‌الله حسینی: «اکنون شاگردان من نیز قهرمان جهان هستند»

مشاهده ۸۹۶
۱۴۰۱/۰۷/۲۱- ۱۱:۵۶
تعداد بازدید:896

روح‌الله حسینی، قهرمان موی تای افغانستان گفت: من از سال ۱۳۸۰ ورزش را شروع کردم و در آن زمان ۱۱ سال داشتم؛ در ابتدا ورزش ژیمناستیک را انتخاب کردم اما پس از مدتی در سال ۱۳۸۳ وارد ورزش کاراته شدم و سپس در سال ۱۳۸۵ ورزش بوکس را آغاز کردم. در سال ۱۳۸۶ رشته کیک‌ بوکسینگ به اوج خود رسید و مسابقات بسیاری در این رشته برگزار می‌شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حسینی ادامه داد: من توانستم در سال ۱۳۹۲ در این رشته قهرمانی کسب کنم و در رشته بهترین بهترین‌ها پیروز شوم. پس از آن در سال ۱۳۹۳ به افغانستان برگشتم و عضو تیم ملی آنجا شدم و توانستم جایزه بهترین ورزشکار تیم ملی را کسب کنم. پس از آن در سال ۲۰۱۷ به تایلند رفتم و در آنجا نیز توانستم قهرمان شوم.

 وی افزود: خوشبختانه اکنون ورزش‌ها پیشرفت بسیاری داشته‌اند و تجهیزات فوق‌العاده‌ای برای آن‌ها وارد بازار شده است. اکنون بسیاری از آسیب‌هایی که در گذشته در ورزش وجود داشتند اکنون دیگر خطری برای ورزشکار ایجاد نمی‌کنند.

 او اظهار داشت: خوشبختانه پدر من در این مسیر بسیار همراهی‌ام کرد و باعث پیشرفتم شد؛ وی کسی بود که خود من را در باشگاه‌های ورزشی ثبت نام کرد و باعث رشد من شد. اکنون من به نقطه‌ای رسیدم که مربی‌گری می‌کنم و شاگرد قهرمان جهان دارم.

 قهرمان موی تای افغانستان گفت: دو نفر از شاگردان دیگر من نیز در تیم ملی قرار دارند و یکی دیگر از آن‌ها نیز در مسابقات قهرمانی ترکیه توانست مقام اول را کسب کند.

 حسینی افزود: من عمر خود را بر پای ورزش گذاشتم و در آن رژیم‌های بسیار دشواری گرفتم تا بتوانم در وزنی که با آن وارد تیم ملی شدم بمانم. قوانین موی‌تای به گونه‌ای است که هر روز ورزشکاران تحت نظر هستند تا همیشه در سلامت باشند.

 گفتنی است؛ برنامه «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود و تهیه کننده این برنامه نیز یاسر معظمی‌گودرزی است. اطلاعات بیشتر درباره «شب نشینی» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرام  @shabneshini. irani بارگذاری می‌شود.

امتیاز شما