امروز پنج شنبه  ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
بررسی دو موضوع در گفتگوی مشاور
بررسی دو موضوع در گفتگوی مشاور

اجتماعی سازی گفتمان امت اسلامی و افزایش سهم ایران در بازار صنایع فرهنگی

مشاهده ۳۲۰
۱۴۰۱/۰۷/۲۵- ۱۳:۵۰
تعداد بازدید:320

حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی ایمانی پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در برنامه ی مشاور شبکه جام جم حاضر شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در عصر فناوری اطلاعات و دوران جنگ نرم، پیروز نبرد کسی­ است که واقعیت ­های مورد نظرش را بهتر ارائه دهد. در این رهگذر، ارائه ­ی روایت درست از واقعیت­ های ایران، راه­کار ارزشمندی برای مواجهه با ماجرای ایران هراسی کاذبی­ است که دشمن با تمام توان به آن دامن می­ زند.

این عبارت، سرلوحه­ ی مطالبی­ است که حجت­ الاسلام و المسلمین محمد مهدی ایمانی­ پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در برنامه­ ی مشاور شبکه جام جم بیان داشت.
ایمانی­ پور سخنانش را با تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام و گرامی­داشت هفته­ ی وحدت آغاز کرد و از برنامه­ های متنوع کنفرانس بین­ المللی تقریب مذاهب اسلامی در تهران، به­ عنوان یکی از برنامه­ های مؤثر این هفته در راستای تشخیص و حفظ منافع امت اسلامی یاد کرد.
وی همچنین گفت: "سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی‌ به منزله­ ی قرارگاه اقتدار فرهنگی بین­ المللی، فعالیت­ هایی چون اجتماعی ­سازی گفتمان امت اسلامی و افزایش سهم ایران در بازار صنایع فرهنگی را وجهه­ ی همت قرار داده و بر این باور است که با برقراری ارتباط با ایرانیان مقیم خارج و استفاده از ظرفیت ­های این هم­ میهنان می­ تواند مأموریت ­های محوله را به­ نحو بهتری به انجام برساند.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بخش دیگری از سخنانش بر آمیختگی جدی بین مذهب و هویت ایرانی تأکید کرد و برگزاری مراسم آئینی مذهبی و میهنی را برنامه­ های ثمربخشی دانست که رایزنان فرهنگی با برنامه ­ریزی، اجرا و پشتیبانی از نهادهای مردم­ نهاد در راستای آن تلاش می­ کنند.
وی همچنین در پاسخ به پرسش یکی از مخاطبان برنامه که خواستار امکانات و کتاب ­های آموزشی مناسب فرزندان ایرانی به­ دنیا آمده در خارج بود؛ گفت: روشن­ است که نسل چهارم و پنجم ایرانیان خارج کشور نیازمند توجه بیشتر برای برقراری ارتباط با زبان فارسی هستند. زبان فارسی یکی از مؤلفه­ های هویت ایرانی ­است و ما آموزش زبان فارسی را با جدیت پیگیری می ­کنیم. در آخرین جلسه­ ی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور "بنیاد سعدی" برای سطح­ بندی و تدوین کتاب­های مناسب برای آموزش زبان فارسی به دانش­ آموزان ایرانی خارج از کشور پیشقدم شد و کتاب­های خوبی در دست تهیه و تدارک است.
وی در پایان از فراخوان عمومی مؤسسات داخلی و انتخاب 85 مؤسسه از مجموع 370 مؤسسه­ ی داوطلب خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با اقدامات مرکز رشدی که به همین منظور راه ­اندازی شده؛ تلاش برای توانمندسازی مؤسسات داخلی و مشارکت آن­ها در تولید محصول و ارائه ­ی خدمات به بار بنشیند و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی‌با استفاده از توان کنشگران داخلی در این مسیر نیز به توفیق برسد.

امتیاز شما