امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

صعود به آگاهی، امید و امیدآفرینی را با «بالان» تجربه می‌کنیم

مشاهده ۳۲۳
۱۴۰۱/۰۹/۲۱- ۱۲:۰۵

«بالان» برنامه گفت و گو محور شبکه دو سیماست که در آن مهمانان از پشت سر گذاشتن ناامیدی و رسیدن دوباره به نور امید صحبت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «بالان» به معنای بالندگی، صعود به آگاهی، امید و امیدآفرینی است و مهمان‌هایی دارد از جنس مردم و برخاسته از زندگی روزمره که برخورداری از امید و اعتقاد به امیدبخشی به دیگران، ویژگی مشترک آنهاست.
وحید رستگار تهیه کننده «بالان» گفت: این برنامه سعی دارد تا بزنگاه تقابل امید در برابر ناامیدی را روایت کند و از مهمانانی دعوت می‌شود تا از خاطرات خود در شرایط تقابل امید و ناامیدی در برهه‌ای از زمان که با آن مواجه بودند صحبت کنند. این برنامه با پرهیز از کلیشه‌های رایج و نصیحت‌محور، در تلاش است مخاطب را در بوته آگاهی، داوری و انتخاب قرار دهد.
رستگار خاطرنشان کرد: «بالان» برنامه ای مردمی است و چون امید تزریق می‌کند، آرامش بخش است.
وی افزود: ما اعتقاد داریم که هر فرد احتیاج به یک سری آموزش های درونی دارد تا ببیند که اقشار مختلف از جمله هنرمندان، ورزشکاران، پزشکان و .. با وجود مشکلاتی که در زندگی برایشان پیش آمده چگونه با امید، زندگی خود را مدیریت کرده اند.
بسیاری از این افراد با وجود مشکلات جسمانی که برایشان پیش آمده به کارآفرینان بسیار شایسته تبدیل شده اند و برای افرادی که از لحاظ فیزیکی سالم هستند و مشکلاتی ندارند حتی منشاء انگیزه می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه پژوهش و تحقیق درباره برنامه «بالان» 9 ماه به طول انجامیده است، خاطرنشان کرد: در ابتدا اسم این برنامه« آکواریوم» بود اما بعدها به «بالان» که به معنای بالندگی است و آگاهی و امید را تداعی می‌کند، تغییر نام داد.
رستگار گفت: ما حدود 90 مهمان در برنامه داریم و یک گروه 7 نفره که با نهادها و سازمان‌های خاص در ارتباط هستند، افرادی را که در زندگی شان دچار مشکلات و گره‌هایی بودند، شناسایی و انتخاب می‌کنند. سعی کردیم امید را در موضوعاتی همچون امید به بهبود،وضعیت جسمانی، امید به پیوند اعضاء، ترک اعتیاد ، فرزندآوری ... را به خانواده‌ها انتقال دهیم تا خانواده‌هایی که مشکلات مشابه دارند، دلگرم شوند و از این میسر عبور کنند.
وی افزود: «بالان» مجری ثابتی ندارد و در هر برنامه یکی از مهمان‌ها که از میان چهره‌های هنری شناخته شده است، وظیفه میزبانی را بر عهده دارند.
رستگار تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های این مجموعه استفاده از بخش های متنوع است. از بخش‌های نمایشی کوتاه در ابتدای برنامه که با بازسازی موضوع محوری هر قسمت مخاطب را در شرایط انطباق، هم ذات‌پنداری و همراهی قرار می‌دهد تا معرفی چهره‌ها، فیلم های سینمایی و مستند و گفت وگوهای صمیمانه با مردم که همه آنها متناسب با موضوع هر قسمت از برنامه طراحی شده‌اند.
رستگار با اشاره به این که تاکنون استقبال مردم از این برنامه خوب بوده و بازخوردهای مثبتی دریافت کردیم، گفت : امیدواریم این مجموعه در فصل های بعدی ادامه پیدا کند و ما اگر بتوانیم امید و انگیزه را به مردم انتقال دهیم به هدف برنامه نزدیک تر شدیم.
مجموعه ترکیبی «بالان» به تهیه‌کنندگی وحید رستگار و کارگردانی احسان خزائی در 26 قسمت، 55 دقیقه ای تولید شده است و دوشنبه‌ها ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.



امتیاز شما