امروز پنج شنبه  ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

کتاب «دوربین بازی» در رادیو‌ فرهنگ بررسی می‌شود

مشاهده ۱۲۴
۱۴۰۱/۱۱/۰۳- ۱۱:۲۰

تازه‌ترین برنامه «سیم و زر» رادیو فرهنگ به گفت‌وگو با داوود مرادیان نویسنده کتاب «دوربین بازی» اختصاص دارد. این برنامه از ساعت ۱۲:۳۰ دوشنبه ۳ بهمن ماه پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه این هفته «سیم و زر» رادیو فرهنگ «امین خرمی» به عنوان کارشناس مجری با «داوود مرادیان»، نویسنده کتاب دوربین بازی با عنوان فرعی دوربین‌ها چطور قصه می‌گویند برای معرفی این‌ اثر گفتگو می‌کند.
این کتاب در ۳۰۴ صفحه منتشر شده است و در آن توضیحاتی گذرا درباره قطعات مکانیکی دوربین‌ها ارائه می‌شود؛ تنها به آن اندازه که وقتی مبحث تأثیر قطعات دوربین روی مخاطب و دوستان مطرح می‌شود آشنایی مختصری با آن‌ها داشته باشد. 

همه دوربین‌ها در اجزا و قطعات اصلی مشترک هستند؛ بدنه یا اتاقک تاریک، سنسور، فیلم یا ماده حساس به نور، سوراخ ورودی یا لنز، پرده تنظیم‌کننده سرعت عبور نور یا شاتر، و تیغه‌های کنترل‌کننده حجم نور ورودی یا دیافراگم، قطعات اصلی همه دوربین‌ها به شمار می‌روند و مابقی هرچه که باشد ابزارهای کمکی است که بودنشان به راحت‌تر شدن فرآیند عکاسی و فیلم‌سازی کمک می‌کند. کتاب شامل هفت فصل، قطعات مکانیکی دوربین‌ها، مقایسه دوربین‌ها، اصلاحات رنگ، تاثیرات روانی دوربین بر روایت داستان،تاثیر رنگ بر روایت داستان، چگونه آموخته‌های‌مان را کاربردی کنیم، بررسی آنچه آموخته‌ایم است.

برنامه «سیم و زر» که ویژه نقد کتاب است، با تهیه‌کنندگی فریده گودرزی و اجرای فاطمه اسحاق تبار دوشنبه‌ها ساعت ۱۲:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

امتیاز شما