امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

راه‌های صبوری کردن در «جوانه‌ها» ی رادیو فرهنگ

مشاهده ۱۳۲
۱۴۰۱/۱۱/۲۶- ۰۸:۴۱

مجله «جوانه‌ها» که با اجرای نوجوانان از رادیو فرهنگ پخش می‌شود، چهار‌شنبه۲۶ بهمن ماه با موضوع بررسی راه‌های صبوری کردن روی آنتن می‌رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه جوانه‌های این هفته در بخش کارشناسی به این سوال که چگونه نوجوان صبوری باشیم؟ به عنوان یکی از مهارت های زندگی نوجوانان پاسخ داده می‌شود. در بخش «ما میتوانیم » راههایی برای صبورتر بودن معرفی می‌شود‌ و در بخش معرفی بازی بومی محلی نیز درباره یکی از بازی‌های محلی استان مازندران صحبت می‌شود. بخش کتاب این برنامه هم به معرفی دختری با قلب اژدها نوشته استفانی برجس‌ اختصاص دارد. استفانی برجس (Stephanie Burgis) در این کتاب دوست‌داشتنی،‌ داستان زندگی دختربچه‌ای به نام سیلکی را روایت می‌کند. سیلکی یک دختر یتیم است که چند سال پیش،‌ وارد شهری عجیب شد که به شکلات‌های خوشمزه و اژدهاهایش معروف بود! اگرچه سیلکی تنهاست و خانواده و البته پول هم ندارد،‌ اما خیلی شیرین زبان است و برای هر مشکلی راهکاری پیدا می‌کند. به‌خاطر همین ویژگی هم در یکی از بهترین کارخانه‌های شکلات‌سازی شهر مشغول به کار شده است.
سیلکی راز بسیار مهمی هم در دلش دارد. راز پنهان او، دوستی با یکی از اژدهاهای نگهبان شهر است.این اثر همچنین جایزه بهترین کتاب سال وبلاگ «A Mighty Girl» را از آن خودش کرده است. گردشگری برنامه «جوانه‌ها» نیز به قلعه رودخان گیلان که یکی از مهم‌ترین دژهای تاریخی و نظامی ایران است سر می زند این مکان دیدنی در شهرستان فومن و در میان انبوه درختان جنگلی جای گرفته است. این قلعه مستحکم و تسخیرناپذیر در طول تاریخ خود فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است و اکنون یکی از دیدنیهای مهم فومن محسوب می‌شود که گردشگران فراوانی را به سوی خود جذب می‌کند.
«جوانه‌ها» را به تهیه کنندگی و مشاور محتوایی مریم قاسمی ساعت ۱۲:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

امتیاز شما