امروز چهارشنبه  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

بررسی پیش زمینه‌های فرزندآوری در رادیو فرهنگ

مشاهده ۱۵۱
۱۴۰۲/۰۲/۱۶- ۰۹:۱۳

«بنیان فردا» عنوان ویژه برنامه جدید رادیو فرهنگ است که از این هفته شنبه 16 اردیبهشت با موضوع جوانی جمعیت و زمینه‌های فرزندآوری پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، گرچه تصمیم فرزندآوری موضوعی است که میان افراد، جوامع و فرهنگ‌های مختلف، متفاوت است اما می‌توان با توجه به شرایط بسترهای لازم عوامل ویژه‌ای را درنظر گرفت که زوجین با توجه به آن بتوانند وضعیت مطلوب و متعادل را برای اقدام به فرزندآوری بشناسند و برای رسیدن به آن تلاش کنند. در حالی که بعضی زوجین با حساسیت‌های زیاده از حد خود را تا مدت‌ها یا حتی برای همیشه از داشتن فرزند محروم می‌سازند، بعضی دیگر بدون هیچ اندیشه‌ی برنامه‌ریزی قبلی به این امر اقدام می‌کنند. بر همین اساس در برنامه این هفته «بنیان فردا» دکتر حسام الدین علامه، عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی و پژوهشگر حوزه سالمندی جمعیت و دکتر محمدولی علیئی، استاد دانشگاه و پژوهشگر جمعیت به عنوان کارشناسان برنامه به بررسی پیش زمینه‌های فرزندآوری می‌پردازند.

کاهش نرخ باروری به زیر سطح جانشینی نگرانی‌هایی را در مورد آثار بلندمدت این کاهش در کشور برانگیخته است. یکی از دلایل این کاهش تغییر رفتار زوجین در فرزندآوری در دو دهه اخیر بوده است که در این برنامه مورد توجه قرار می‌گیرد. در بخشی از این برنامه فاطمه داوودیان گزارشی از دیدگاه مردم در خصوص این موضوع تهیه کرده است که پخش می‌شود.

امتیاز شما