امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرلشگر باقری در همایش هندسه نظم جدید جهانی؛
سرلشگر باقری در همایش هندسه نظم جدید جهانی؛

انقلاب اسلامی از عوامل مهم عدم استیلای آمریکا بر جهان بوده است

مشاهده ۲۹۰
۱۴۰۲/۰۲/۲۰- ۲۰:۳۲
تعداد بازدید:290

سرلشگر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش هندسه نظم جدید جهانی بر وجود انقلاب اسلامی‌به عنوان عامل مهم عدم شکل گیری استیلای آمریکا بر جهان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی به نقل از خبرگزاری ایران پرس؛  سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ ماه در همایش هندسه نظم جدید جهانی که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، گفت: از یک سال قبل که رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع دانشگاهیان ضرورت بررسی تغییرات جهانی و نظم آینده و تعیین جایگاه کشور در این نظم محتمل را تبیین کردند این دانشگاه مقدمات برگزاری این همایش را پیگیری کرد.
 وی افزود: قاعده حاکم بر نظم های جهان شمول در دوره‌های تاریخی مختلف تغییر بوده است و پایداری یک نظم مقرون به صحت نیست. از ابتدای قرن بیستم دو بلوک شرق و غرب به دنبال دستیابی منافع بیشتر و تسلط بر منطقه غرب آسیا و سایر ظرفیت های راهبردی آن بودند. در تحولات بعدی شکل گیری جنگ سرد در قالب یک جنگ دو قطبی 40 ساله و در ادامه محو شدن کمونیسم از معادلات جهانی و در پی آن تجاوز وحشیانه آمریکا به کشورهای عراق و افغانستان و ایجاد داعش برای سرنگونی دولت‌های سوریه و عراق همگی نشان‌دهنده تغییر نظم‌های جهانی بوده است....
علاقمندان می توانند برای دسترسی به متن کامل خبر به سایت خبرگزاری ایران پرس مراجعه کنند.

امتیاز شما