امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کشیش‌ آفریقایی در گفت وگو با ایران‌پرس:
کشیش‌ آفریقایی در گفت وگو با ایران‌پرس:

امام‌ خمینی (ره) رهبری مقتدر با اندیشه‌‌ جهانی بودند

مشاهده ۱۶۷
۱۴۰۲/۰۳/۱۶- ۱۰:۵۲
تعداد بازدید:167

یکی از رهبران ضد آپارتاید در کیپ‌تاون آفریقای‌جنوبی بر تاثیرات شگرف اندیشه‌های امام خمینی (ره) بر مردم جهان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،کشیش «آلن بوساک» Allan Boesak به مناسبت فرارسیدن سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در گفت وگو با خبرنگار ایران‌پرس در کیپ‌تاون تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) رهبری با اعتقاد و روشنفکر بودند و واقعاً به آنچه می‌گفتند، ایمان داشتند تا عملی شود. این نوعی اقتدار و اصالت است.

این کشیش آفریقایی تاکید کرد: اقتدار و اندیشه‌های امام خمینی (ره) از فرانسه تا ایران بر مردم تأثیر گذاشت و سبب شد مردم به توانایی‌های خود باور داشته باشند.

کشیش آلن بوساک افزود: بزرگترین دستاورد امام خمینی (ره) این بود که توانستند مردم را توانمند و بیدار کنند تا در جامعه ایران تغییر ایجاد شود.

این رهبر ضد آپارتاید در آفریقای‌جنوبی در ادامه گفت: امام خمینی (ره) می‌دانستند، سیاست اگر با اعتقاد دینی و اخلاقی عجین نشود در عمل معنایی نخواهد داشت و سیاست باید در عمل به مردم کمک کند که در برابر ظلم مقاومت کنند.

«آلن بوساک» تاکید کرد: تصمیم امام‌خمینی (ره) در قطع روابط ایران با اسرائیل و مخالفت با رژیم آپارتاید در آفریقای‌جنوبی، اقدام بسیار مهم و بزرگی بود که هیچ کشوری در منطقه خاورمیانه، این کار انجام نداد.

این کشیش آفریقایی در آخر تصریح کرد: پس از تحولات سال 1979غرب تحریم و فشارها بر ایران را شروع کرد و سال به سال تشدید شد تا ایران را تسلیم کند اما جمهوری اسلامی ایران محکم ایستاد و این ایستادگی بر معادلات جهانی تاثیر گذاشت.https://parstoday.ir/

امتیاز شما