امروز پنج شنبه  ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

آشنایی و اشراف نمایندگان حقوقی بر اقتضائات رسانه‌های نوین، ضرورتی انکارناپذیر

مشاهده ۵۰۶
۱۴۰۲/۰۳/۲۲- ۰۸:۴۵

معاون حقوقی و امور مجلس رسانه ملی، آشنایی و اشراف نمایندگان حقوقی بر اقتضائات و فضاهای رسانه‌های نوین را ضرورتی انکارناپذیر دانست و بر مجهزبودن آنها به دانش روز تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، اولین همایش دو روزه آموزشی مدیران و کارشناسان حقوقی مراکز استانی رسانه ملی با همکاری معاونت امور استان‌ها، و اداره کل آموزش سازمان، هفدهم و هجدهم خردادماه در مرکز همایش‌های سازمان صداوسیما  برگزار شد.

معاون حقوقی و امور مجلس رسانه ملی، این همایش را فرصت مغتنمی‌برای مرور ماموریت‌های معاونت برشمرد و با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره امیدآفرینی و ایمان، گفت: حفاظت از منافع سازمان، شأن‌بخشی به جایگاه نظارتی و حقوقی، همچنین جسوربودن، دقت و تیزبینی، توانمندی، دانش‌اندوزی و امانت‌داری، از مهم‌ترین شاخصه‌های نمایندگان حقوقی رسانه ملی است.

سیدتقی سهرابی، عقد هرگونه قرارداد و مفاهمه‌نامه بدون حضور نماینده معاونت حقوقی و امور مجلس را به استناد مصوبات و قوانین ابلاغی سازمانی ممنوع اعلام کرد و گفت: حضور فعالانه نمایندگان حقوقی سازمان در فرایندها و پرونده‌های حقوقی، همواره موکد رئیس محترم سازمان بوده است.

وی همچنین آشنایی و اشراف نمایندگان حقوقی بر اقتضائات و فضاهای رسانه‌های نوین را ضرورتی انکارناپذیر دانست و بر مجهزبودن آنها به دانش روز تاکید کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس رسانه ملی، در بخش دیگری از سخنان خود، ارتباط نزدیک و تعامل مطلوب این معاونت، با نهادهای حاکمیتی به‌ویژه قوه مقننه، قوه قضاییه، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، و هیات دولت را از مهم‌ترین دستورهای‌کار در دوره تحول عنوان‌ کرد و افزود: بر همین اساس، ماموریت نمایندگان حقوقی سازمان در مراکز استانی فراتر از مباحث حقوقی است. وی همچنین خواستار آشنایی بیشتر با قوانین و مصوبات مجلس، برنامه‌ریزی برای تعامل مطلوب، عمیق و مناسب با نمایندگان مجلس و مجمع نمایندگان استانی و مدیران ارشد و مسئولان استان‌ها شد.

گفتنی است در این همایش آموزشی دو روزه، مدیران‌کل حقوقی، مالکیت فکری، و امور مجلس معاونت حقوقی و امور مجلس رسانه ملی، ضمن برگزاری کارگاه‌های آموزشی و پرداختن به مباحث معتنا به حوزه ماموریت خود، به سوالات و چالش‌های پیش روی نمایندگان حقوقی مراکز استان‌ها، پاسخ دادند.

امتیاز شما