امروز پنج شنبه  ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

ویژه برنامه‌های صداوسیمای آذربایجان شرقی در دهه امامت و ولایت

مشاهده ۲۷۱
۱۴۰۲/۰۴/۰۷- ۱۲:۳۹

صداوسیمای آذربایجان شرقی در ایام جشن و سرور دهه امامت و ولایت و اعیاد قربان تا غدیر با تولید و پخش برنامه‌های مختلف مخاطبان خود را همراهی می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، معاونت سیما در این ایام در کنار برنامه‌های روتین خود ویژه برنامه‌های مختلفی چون پوشش زنده دعای پر فیض عرفه به تهیه کنندگی صیامی – رزمی ، پوشش نماز عید قربان به تهیه کنندگی یعقوب ابراهیمی ، و برنامه شبانگاهی " همای رحمت " در 10 قسمت به تهیه کنندگی شاهدی – سرافراز را تقدیم مخاطبان خود میکند.

در این برنامه‌ها آیتم های مختلفی چون ارتباط با مسجد جامع و گلزار شهدای تبریز و پخش زنده دعای عرفه ، دعوت از کارشناسان حوزه و دانشگاه و بررسی حادثه غدیرخم و معرفی حضرت میرالمومنین علی علیه السلام به عنوان وصی و جانشین پیامبر اکرم در هجدهم ذی الحجه و تاکید بر اهمیت ولایت و امامت ایشان ، شعرخوانی ، بازخوانی و بررسی خطبه غدیریه ، حضور خوانندگان و هنرمندان استانی ، برقراری ارتباط تلفنی با مکه مکرمه و کربلای معلی ، پخش پیامهای مردمی ، موسیقی ملی و محلی ، حضور گروه‌های سرود و تواشیح و اجرای زنده در برنامه گنجانده شده است. 

رادیو آذربایجان شرقی هم در این دهه با دست پر در کنار شنوندگان خود خواهدبود. " بنده­لق بایرامی " (عید بندگی) به تهیه کنندگی فرخنده تبرسخن ، " نیاز " به تهیه کنندگی رسول حسینی کیا ، و " ولایت بایرامی " به تهیه کنندگی پریسا محمدی عنوان ویژه‌های این رادیو برای روزهای عید قربان ، روز عرفه ، و عید سعیدغدیر خم می‌باشد.

در این برنامه‌ها با دعوت از کارشناسان مذهبی و اساتید دانشگاه درمورد جایگاه هرکدام از این اعیاد در میان مسلمین و همچنین اهمیت والای عید غدیر و معرفی ولایت و وصایت امیرالمومنین علی علیه السلام صحبت می‌شود. تهیه و پخش گزارش از آداب و رسوم مناطق مختلف در این اعیاد، ارتباط تلفنی با نهادها و سازمانهای کمیته امداد – بهزیستی و دامپزشکی ، برقراری ارتباط با مکه معظمه ، برقراری ارتباط با آستان مقدس حضرت سیدحمزه ، نمایش رادیویی ، پخش تلفن‌ها و پیامک های مخاطبان ، موسیقی‌های با کلام و بی کلام شاد و .. گوشه ای از آیتم های برنامه‌های یادشده خواهدبود.

رادیو برون مرزی تبریز هم در کنار سایر معاونت ها ویژه برنامه‌های زنده " مشکات به تهیه کنندگی علایی  ، ایلن سنه چای دمیشم به تهیه کنندگی اکرم رضایی ، عرفات به تهیه کنندگی حسن صادقی ، قیزیل سقاخانا به تهیه کنندگی نسرین میلانی زاده ، و غدیریه به تهیه کنندگی حسن صادقی " را در اعیاد قربان تا غدیرخم با آیتم هایی شاد و نشاط انگیز تقدیم شنوندگان آذری زبان خود در جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز می‌کند.

علاوه براین، پخش نمایش رادیویی قرآن ناغیللاری با موضوع داستان ذبح حضرت اسماعیل در قرآن به تهیه کنندگی سجاد دشتی یکی دیگر از برنامه‌های این رادیو در روزهای جشن و سرور بندگی است.

تهیه اینفوگرافی ، موشن گرافی ، ویدئوکلیپ و نماهنگ با موضوع دهه امامت و ولایت عید بندگی و عید بزرگ ولایت ، باز نشر موسیقی‌های شاد ، احادیث و روایات از پیامبر اکرم درمورد جانشینی و ولایت حضرت علی و .. بخشی از تمهیداتی است که در معاونت فضای مجازی این مرکز برای این ایام فرخنده درنظر گرفته شده است. 

گفتنی است پخش گزارش از نماز عید قربان و اعمال این روز ، پخش گزارشهایی با محوریت میزان نظارت بازرسان بهداشت بر نحوه ذبح قربانی در عید قربان ، همچنین تولید و پخش گزارشهایی درخصوص اهمیت واقعه غدیر و ولایت مداری - عید غدیر و اعمال عید ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام ، دیدار با سادات و .. بخشی از تولیدات معاونت خبر استان آذربایجان شرقی در این اعیاد بزرگ می‌باشد. 

                                                                                                                                        

 

 

 

 

 

امتیاز شما