امروز يك شنبه  ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

سفر از باغ عین‌الدوله تا خرمشهر و آبادان با پرس تی‌وی

مشاهده ۲۰۷
۱۴۰۲/۰۴/۱۲- ۱۴:۵۷

مخاطبان برنامه ایران شبکه پرس‌تی با عمارت عین‌الدوله و شهرهای خرمشهر و آبادان آشنا می‌شوند.

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه این هفته ایران بینندگان انگلیسی زبان خود را با عمارت عین‌الدوله در تهران و شهرهای خرمشهر و آبادان آشنا می‌کند.

سامسون باغستانیان گزارشگر بخش اول ایران سری به عمارت عین‌الدوله به عنوان یکی از ارزش‌ترین آثار تاریخی شهر تهران زده است. این بنای تاریخی در دوره قاجار ساخته شده که در واقع محل اقامت ییلاقی عین‌الدوله، وزیر مشهور قاجاری بوده است.

به گفته سامسون باغستانیان عمارت عین‌الدوله همان محل تاریخی‌ است که چرچیل، استالین و روزولت در ایوان آن عکس انداخته و در مورد سرنوشت جهان پس از جنگ جهانی دوم مذاکره کرده‌اند.

بخش دوم برنامه «ایران» به گزارشگری شهریار عظیمی نیز به معرفی شهرهای خرمشهر و آبادان تاریخ، قدمت و جاذبه‌های فرهنگی و مذهبی این دو شهر جنوبی کشور می‌پردازد.

آبادان و خرمشهر در زمره قدیمی‌ترین شهرهای ایران هستند و اماکن تاریخی، مراکز فرهنگی و زیبایی‌های طبیعی فراوانی در این دو شهر واقع شده‌اند.

برنامه «ایران» دوشنبه ساعت 17 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز سه شنبه ساعت 14:00، چهارشنبه ساعت 19:00، پنج شنبه ساعت 10:00 و جمعه ساعت 07:00 روی آنتن می‌رود.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15015 برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.

امتیاز شما