امروز يك شنبه  ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

انعکاس خدمات دولت از رسانه ملی، زمینه ساز مشارکت مردم در انتخابات

مشاهده ۲۵۰
۱۴۰۲/۰۴/۱۳- ۰۷:۵۷

انعکاس مناسب خدمات دولت و ایجاد روحیه امیدآفرینی منجر به افزایش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دبیر ستاد انتخابات استان در نشست ستاد انتخابات صدا و سیمای خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت انتخابات امسال گفت: زمینه سازی برای مشارکت بالای مردم و برگزاری مطلوب انتخابات از رویکردهای اصلی استانداری به عنوان مجری انتخابات است و تمام تلاش ما این است که انتخاباتی سالم، رقابتی و با حضور گسترده مردم برگزار کنیم. او با اشاره به میزان مشارکت بالای مردم استان در انتخابات گذشته افزود: خراسان جنوبی به لحاظ میزان مشارکت در انتخابات همواره در صدر استانها قرار دارد و در انتخابات ریاست جمهوری 1400 با بیش از 74 درصد مشارکت مردم، بالاترین میزان مشارکت را در کشور به نام خود کرد.

دبیر ستاد انتخابات استان با تأکید بر نقش صداوسیما در امیدآفرینی و افزایش مشارکت مردم در انتخابات افزود: رسانه ملی به ویژه شبکه استانی می تواند با امیدآفرینی و انعکاس خدمات ارزنده دولت، مردم را نسبت به آینده امیدوار کند که این خود می تواند زمینه ساز مشارکت بالای مردم در انتخابات باشد. سلیمی تصریح کرد: تمام تلاش دشمنان ایجاد فضای یأس و نومیدی در جامعه است تا بر فضای انتخابات تأثیر منفی بگذارند که باید با استفاده از ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی، آگاهی بخشی لازم انجام گیرد و اقدامات ارزشمند دولت و نظام به خوبی منعکس شود تا فضای ناامیدی و احساس ناکارآمدی در جامعه ایجاد نشود.

او با قدردانی از صدا و سیما در انعکاس مطلوب خدمات دولت سیزدهم و تقویت روحیه ایمان و امید در استان افزود: بسیاری از اقدامات زیرساختی در استان از آرزوهای دیرینه مردم بوده است که در حوزه راه آهن، انتقال آب از دریای عمان، انتقال خط لوله گاز از دشتک زابل به نهبندان و سربیشه و برق رسانی به معادن تحولی بزرگ رخ داده و عزم دولت این است که طرح های نیمه تمام عمرانی هم در اسرع وقت تکمیل و به بهره برداری برسند.

مشارکت گسترده در انتخابات، راهبرد صدا و سیما

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: افزایش مشارکت مردم در انتخابات امسال یکی از راهبردهای اصلی رسانه ملی و شبکه‌های استانی است. آینه دار افزود: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در 11 اسفند یکی از مهمترین اولویت ها و برنامه‌های پیش روی رسانه ملی است و راهبرد اصلی ما، انتخاباتی پرشور با مشارکت گسترده مردم است. او امنیت، مشارکت، رقابت و سلامت را چهار راهبرد ستاد انتخابات صدا و سیما برشمرد و افزود: تعدد نامزدها در این انتخابات زمینه را برای رقابت سالم فراهم می‌کند و تمام تلاش ها معطوف به برگزاری انتخابات باشکوه با مشارکت بالا و در سلامت و امنیت کامل است.

در نشست ستاد انتخابات صدا و سیمای خراسان جنوبی همچنین با تأکید بر تعامل سازنده میان استانداری، شورای نگهبان و رسانه ملی و استانی، در خصوص راهکارهای افزایش مشارکت مردم در انتخابات نیز بحث و تبادل نظر شد.

امتیاز شما