امروز پنج شنبه  ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

یادآوری منزلت و احترام به قلم در رادیو تهران

مشاهده ۲۶۶
۱۴۰۲/۰۴/۱۳- ۱۰:۵۳

حمایت و توجه به نویسندگان و آثاری که آنها منتشر می‌کنند؛ سبب ترویج فرهنگ کتابخوانی و ایجاد علاقه به موضوع کتاب و کتابخوانی می‌شود؛ در همین راستا شبکه رادیویی تهران برنامه‌های متعددی را با موضوع نویسندگان، کتاب و کتابخوانی روی آنتن می‌برد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، روز قلم 14 تیرماه بهانه ای شد که ضمن گرامیداشت این روز درباره برنامه‌هایی که به نویسندگان و آثار آنها اختصاص دارد، بپردازیم.
 «چاپ تهران» رادیو تهران با موضوع ادبیات معاصر، معرفی شخصیت‌های ادبی و افرادی که به نوعی با حوزه کتاب در ارتباط هستند، روزهای پنجشنبه ساعت ۱۲:۳۰ بر روی آنتن رادیو تهران می‌رود.
مخاطبان رادیو تهران و علاقه مندان کتاب و کتابخوانی، می توانند برای دور هم کتاب خواندن و نقد و بررسی کتاب ها، هر هفته با «کتابخانه نیمه شب» رادیو تهران همراه شوند.
این برنامه با هدف ارتقاء و توسعه فرهنگ کتابخوانی  و ایجاد شور و شوق در جامعه به‌ویژه برای کودکان و نوجوانان، پنجشنبه‌ها ساعت 23:35 روی آنتن رادیو تهران می رود.
برنامه «کتاب شب» شاید طولانی‌ترین برنامه رادیو باشد که سالیان سال بدون تغییر خاصی از رادیو تهران در حال پخش است.
در این برنامه هر هفته یک رمان خارجی یا ایرانی روایت می‌شود. به این صورت که در ابتدا آثار مشاهیر و مفاخر کلاسیک یا امروزی معرفی می‌شود سپس رزومه نویسنده مورد نظر اعلام و در نهایت خلاصه‌ای از رمان بدون حذف قهرمانان داستان به گونه‌ای که برای مخاطب ساده، قابل فهم و جذاب باشد، از شنبه تا چهارشنبه ساعت 23:35 با صدای استاد بهروز رضوی روایت می‌شود.
شنوندگان می توانند شبکه رادیویی تهران را از موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز دریافت کنند.

امتیاز شما