امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

جشن بزرگ غدیر در رادیو فرهنگ

مشاهده ۱۹۳
۱۴۰۲/۰۴/۱۳- ۱۲:۰۰

همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر؛ شبکه رادیویی فرهنگ ویژه برنامه‌های متنوعی را برای شنوندگان درنظر گرفته است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «غدیرانه» به تهیه کنندگی فاطمه محمدیان فر از گروه تاریخ و اندیشه با محوریت اندیشه‌های مکتب علوی برای پنجشنبه ۱۵ تیرماه ساعت ۱۸:۰۰ تدارک دیده شده است. برنامه «خطابه دریا» از ۱۳ تا ۱۶ تیر از ساعت ۱۴:۰۰ با صدای بهروز رضوی به خوانش و روایت خطبه پیامبر(ص) در عید غدیرخم اختصاص دارد. مجله زنده رادیویی «هفت کوچه» در روزهای ۱۴و۱۵ تیرماه با موضوعات "جلوه‌های آیینی عید غدیر در فرهنگ مردم ایران" و "عید غدیر در فرهنگ نواحی مردم ایران" ساعت ۹صبح پخش می‌شود و جمعه ۱۶ تیرماه در این ساعت برنامه «انسان آسمان» با محوریت جشن غدیر و مکتب علوی از گروه کتاب و جامعه پخش می‌شود. موضوع اصلی این برنامه که فاطمه محمدیان فر آن را تهیه کرده است پرداخت به شخصیت امام علی از اطلاعت جمع آوری شده از سخنرانی‌های امام موسی صدر و گفتگو با حورا صدر و...است.

ویژه برنامه زنده «صبح به وقت فرهنگ»ساعت ۶:۳۰ صبح به مدت ۲ ساعت به موضوعات فرهنگ غدیر و سبک زندگی، آیین‌ها و مناسک عید غدیر، ولایت محوری و وحدت اسلامی اختصاص دارد. همچنین مجله رادیویی زنده «سرزمین من» از ساعت ۱۳:۰۰ به مدت ۹۰ دقیقه، به "اهمیت و جایگاه ولایت؛ از ولی تا علی(ع) روز شمار دهه امامت و ولایت" می‌پردازد. در برنامه «قرار آدینه» به تهیه کنندگی محمدرضا حاج حیدری جمعه ۱۶ تیر از ساعت ۱۱:۳۰ به موضوع "ولایت مداری در نماز، نقش اعتقادات در قبولی عبادات/ ولایتمداری شرط قبولی نماز" می‌پردازند.

«جوانه‌ها» به تهیه کنندگی مریم قاسمی در ۱۴ تیر با محوریت"آموزه‌های اخلاقی عیدغدیر برای بچه‌ها و تبیین واقعه غدیر برای نوجوانان"از ساعت ۱۲:۳۰ به مدت ۳۰دقیقه پخش خواهد شد. مجله زنده رادیویی «ققنوس» در این دهه با موضوع"تجلی عید غدیر در ادب فارسی" می‌باشند و ا مجله زنده رادیویی «هفت اقلیم» در بخش های مختلف این عید بزرگ را مورد توجه قرار می دهد. روز جمعه ۱۶ تیرماه در عید بزرک غدیر سه ویژه برنامه دریا در غدیر، بر بلندای غدیر و خطابه دریا پخش می‌شود و از ساعت ۱۸:۰۰ نیز علیرضا نوری در مسیر مهمانی ۱۰ کیلومتری جشن غدیر حضور داشته و ضمن گفتگو با مردم ،حال و هوای این رویداد را اطلاع رسانی می‌کند.

امتیاز شما