امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

تعامل بیشتر دستگاه قضای خراسان جنوبی و شبکه خاوران

مشاهده ۱۴۹
۱۴۰۲/۰۴/۲۰- ۰۷:۲۶

در نشست مشترک صداوسیمای خراسان جنوبی و دستگاه قضای استان بر تعامل و همکاری با هدف آگاه سازی مردم و کاهش سطح آسیب های اجتماعی و پرونده‌های قضایی تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در نشست مشترک رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی، معاونین این دستگاه، مدیرکل و معاونین صداوسیمای خراسان جنوبی که در سالن جلسات مرکز برگزار شد بر تعامل و همکاری بیشتر دستگاه قضای استان و صداوسیمای خراسان جنوبی با هدف آگاه سازی مردم و کاهش سطح آسیب های اجتماعی و پرونده‌های قضایی تاکید شد.

رئیس کل دادگستری استان در این نشست با اشاره به نقش رسانه در آگاه سازی مردم از آسیب های اجتماعی گفت: هرچه سطح آگاهی مردم از آسیب های اجتماعی و قوانین بیشتر باشد و پرونده‌های قضائی و جرائم کمتری شکل می‌گیرد.  حجت الاسلام موحدی راد ضمن  اعلام آمادگی قوه قضائیه برای  همکاری در ساخت برنامه‌هایی با محتوای پیشگیرانه از جرائم گفت: بیان این مطالب در رسانه در کنار نشان دادن خدمات قوه قضائیه می تواند در جامعه  بسیار مفید و تاثیر گذار باشد.

وحدانی نیا معاون قضائیه رئیس کل دادگستری استان هم با اشاره به اینکه تاکنون تعاملات خوبی در حوزه پیشگیری انجام شده است گفت: باید تلاش کنیم تا از تمام ظرفیت ها به بهترین شکل ممکن بهره ببریم.

مدیرکل صداوسیمای خراسان جنوبی هم گفت: صداوسیما تاکنون بر حسب وظیفه ذاتی و سازمانی خود تلاش کرده است و این توجه ویژه دستگاه قضای استان به رسانه بسیار ارزشمند است. آینه دار در ادامه افزود: هر کدام از دادگاه‌ها و  پرونده‌ها در دستگاه قضاء با هدف آگاه سازی و پیشگیری از جرائم می تواند یک سوژه مناسب برای اطلاع رسانی به مردم باشد.

وی ضمن اعلام آمادگی شبکه خاورن برای تولید برنامه‌های اجتماعی در حوزه آسیب های اجتماعی و قوه قضائیه گفت: باید تلاش کنیم تا با آفزایش آگاهی اطلاعات حقوقی مردم سطح جرم و تشکیل پرونده‌های قضایی را در استان به حداقل برسانیم.

امتیاز شما