امروز سه شنبه  ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

بررسی نغمات آیینی در رادیو در«هفت اقلیم» رادیو فرهنگ

مشاهده ۱۳۰
۱۴۰۲/۰۵/۰۱- ۰۸:۰۰

برنامه «هفت اقلیم» امروز یکشنبه یکم مردادماه با موضوع نغمات آیینی در رادیو از شبکه رادیویی فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه هفت اقلیم این هفته به بررسی نغمات آیینی در رادیو پرداخته می‌شود و در بخش اول گفتگو این‌برنامه با عنوان «مشق رادیو» با هوشنگ جاوید موسیقی شناس گپ و‌گفتی انجام شده که پخش می‌شود.
"آیا شما این صدا را میشناسید؟" عنوان بخش تعامل با مخاطبان است که امروز صدای « نرگس اصفهانی» گوینده رادیو  پخش می‌شود. در گفتگو با حمید عبدالحسینی مدیر هنری مجالس تعزیه، نویسنده و کارگردان تئاتر درباره نقش رادیو و تاثیر نغمات آیینی در رادیو مطالبی بیان می‌شود. بخش کوک هشتم، به آشنایی و معرفی حسین قوامی اختصاص دارد. سمیه نجفی گزارشی در خصوص برنامه‌های شاخص رادیو با عنوان "از رادیو چه خبر؟"دارد و در ادامه تصویرسازی‌های ذهنی و کلامی مخاطبان درباره رادیو با بخش «آوای دوست» همراه شده و "به خانواده رادیو خوش آمدید"  به گویندگی رضا کمره ای بخش دیگری از این برنامه رادیویی است که پخش می‌شود. معرفی برنامه "تقویم تاریخ و سیری در تاریخ معاصر ایران"از رادیو ایران، و ،گفتگو با تهیه کننده و عوامل این برنامه بخشی دیگر از برنامه «هفت اقلیم» است.

برنامه «هفت اقلیم» از گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ روزهای یکشنبه به تهیه کنندگی سعید فرح آبادی ساعت ۱۶:۰۰روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود.

امتیاز شما