امروز سه شنبه  ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

پهلوانیان برگزاری سوگواره عاشورایی اقوام و عشایر را ظریف اندیشانه و قابل تحسین خواند

مشاهده ۲۲۶
۱۴۰۲/۰۵/۰۷- ۱۵:۳۲

مدیرکل صداوسیمای فارس در جمع اعضای ستاد سوگواره ملی شعر عاشورایی اقوام و عشایر گفت: برگزاری سوگواره عاشورایی اقوام و عشایر در حوزه تعظیم شعائر ، حرکت ادبی بزرگ ، ظریف اندیشانه و قابل تحسین است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیرکل صداوسیمای فارس در نشست با اعضای ستاد سوگواره ملی شعر عاشورایی اقوام و عشایر گفت : اقوام و عشایر در استان فارس ظرفیت اجتماعی ، سیاسی ، مدنی و امنیتی مناسبی برای تولید آثار فاخر در رسانه ملی هستند.

احمد پهلوانیان افزود: همگرایی و وحدت اقوام و عشایر ضامن امنیت نرم در کنار امنیت سخت است و ما در استان فارس با نشان دادن این رنگین کمان می توانیم امنیت ، وحدت و پیکره واحد اعتقادی و سیاسی نظام را نشان دهیم .

مدیرکل صداوسیمای فارس ادامه داد: این سوگواره بنام اباعبدالله است و همانطور که امام حسین علیه السلام محور وحدت همه آزادگان جهان است در این سوگواره هم شعرای اهل سنت در کنار اهل تشیع همه با هم در کنار یکدیگر سوگوار و عزاداری سالار شهیدان اند .

وی اضافه کرد : این سوگواره در ساختار شعر است و شعر قالبی ماندگار و گیراست و مردم ایران با شعر ارتباط حسی خوبی دارند و استان فارس دیار حافظ و سعدی است و شعر خیز و شعر پرور است.

مدیرکل صداوسیمای فارس تاکید کرد: برگزاری سوگواره عاشورایی اقوام و عشایر در حوزه تعظیم شعائر ، حرکت ادبی بزرگ ، ظریف اندیشانه و قابل تحسین است و صداوسیمای فارس در قبل ، حین و بعد از برگزاری این سوگواره پای کار خواهد بود.

پهلوانیان با بیان اینکه از ابتدای سال 1402 تاکنون بیش از 80 برنامه در حوزه سیما  و بیش از 400 برنامه در حوزه صدا ویژه اقوام و عشایر در شبکه فارس تولید و پخش شده است افزود : مستندهای شهید جاوید ، دبیرستان عشایری شهید بهشتی ، روستای شهید آباد ؛ مجموعه مستند ایلیاتی و مجموعه مستند رنگواره‌های کهن بعنوان نخستین مستند فاخر اقوام استان فارس در شبکه فارس در حال تولید است.

مدیرکل صداوسیمای فارس افزود : هدف ما در ساخت این مستندها نشان دادن ظرفیت ها و مشکلات در کنار یکدیگر است.

احمدپهلوانیان از جانگیرخان قشقایی به عنوان الگویی کم نظیر از انسان سازی و تربیت شاگرد یاد کرد و گفت: صداوسیمای فارس به دنبال تولید مجموعه مستند فاخر در خصوص این شخصیت بزرگ است.

دبیر ستاد سوگواره عاشورایی اقوام و عشایر هم گفت: تاکنون دوازده دوره این سوگواره برگزار شده است و سیزدهمین دوره سوگواره ملی شعر عاشورایی  اقوام و عشایر 25 مردادماه در شهر شیراز برگزار خواهد شد.

قربانی کشکولی افزود: باوجود علاقه مندی و پای کار بودن برخی از استانها برای برگزاری سوگواره در استان خود اما هدف و تلاش ما همواره برگزاری این سوگواره در استان فارس است.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری صداوسیمای فارس سیزدهمین سوگواره ملی شعر عاشورایی اقوام و عشایر در شیراز باشکوه هر چه تمامتر برگزار شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تصاویر

امتیاز شما