امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
با پخش مستند "پرسه در مه؛ کشتی انگلیسی"؛
با پخش مستند "پرسه در مه؛ کشتی انگلیسی"؛

مرور توقیف کشتی انگلیسی در پرس تی‌وی

مشاهده ۲۲۵
۱۴۰۲/۰۵/۲۳- ۱۳:۴۳
تعداد بازدید:225

مستند "پرسه در مه؛ کشتی بریتاتیایی"(Wandering in the Fog: The British Ship) روی آنتن شبکه پرس تی‌وی می‌رود.

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شبکه پرس تی‌وی با پخش مستند "پرسه در مه؛ کشتی بریتانیایی" ماجرای توقیف کشتی انگلیسی توسط نیروهای نظامی ایران را مرور می‌کند.

ماجرای این قسمت از مجموعه مستند "پرسه در مه" به ماجرای توقیف کشتی انگلیسی در خلیج فارس اختصاص دارد. تیم سازنده مستند به خلیج فارس سفر کرده تا تنش در رابطه با  کشتی انگلیسی استنا ایمپرو را بررسی کند.

مستند "پرسه در مه؛ کشتی بریتانیایی" در ابتدا ماجرای توقیف نفتکش ایرانی توسط نیروهای انگلیسی را به بهانه نقض قوانین بین‌المللی یادآور می‌شود. اقدامی‌که باعث شد رهبر معظم انقلاب اعلام کردند که این کار دزدی دریایی است و به زودی انتقام این اقدام انگلیس گرفته خواهد شد.

این مستند در ادامه به ماجرای کشتی انگلیسی می‌پردازد که در نزدیکی ساحل ایران توقیف و تا مدت‌ها در کنترل سپاه باقی ماند تا انگلیس به راهزنی خود خاتمه داد و کشتی ایرانی را آزاد کرد.

ساخت مستند "پرسه در مه؛ کشتی بریتانیایی" پاسخی است به ادعاها و شبهه پراکنی‌های رسانه‌های غربی در مورد کشتی انگلیسی توقیف شده توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.

این مستند سه‌شنبه ساعت ۱۰:۰۰ به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. بازپخش این برنامه نیز چهارشنبه ساعت ۱۴:۰۰ , ۰۰:۰۰ و پنج شنبه ساعت ۰۵:۰۰ و جمعه ساعت ۱۱:۰۰ و شنبه ساعت ۱۸:۰۰و یکشنبه ساعت ۱۸:۰۰ روی آنتن خواهد رفت.

امتیاز شما