امروز سه شنبه  ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

رادیو در بزرگداشت سلمان فارسی

مشاهده ۳۰۹
۱۴۰۲/۰۶/۰۱- ۱۴:۴۳

رادیو برای بزرگداشت مقام شامخ سلمان فارسی ویژه برنامه‌هایی تدارک دیده است که تقدیم حضور مخاطبان می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سلمان فارسی همان کسی که پیامبر صلی الله علیه وآله او را از اهل ‌بیت خواند و فرمود: «سلمان منّا اهل البیت»

یاران خورشید در رادیو معارف
زندگی شخصیت هایی از صحابه ی نبی اکرم حضرت مُحمّد(ص ) و ائمه معصومین (ع)، دارای ابعاد مختلفی است که بررسی هر بُعد از زندگی آنان نیاز به مُطالعات و کارشناسی خاص و جداگانه ای دارد. «سلمان فارسی » یکی ازصحابه نبی اکرم بود که که در خصوص زندگی ایشان مباحث بیشماری مطرح شده است به همین منظور رادیو معارف با طراحی و تولید برنامه "یاران خورشید" به تبیین ابعاد مختلف زندگی آنان خواهد پرداخت. همچنین بررسی شخصیت حضرت سلمان از منظر اهل بیت از موضوعات این برنامه است. این برنامه پنجشنبه دوم شهریور ساعت 21 از رادیو معارف پخش می‌شود.

مستند سلمان ما روی آنتن رادیو تهران
کتاب «سلمان ما» زندگینامه داستانیِ سلمان فارسی به قلم رضا کاشانی اسدی است که به مناسبت ایام بزرگداشت سلمان فارسی، تلخیص و تنظیم رادیویی کتاب " سلمان ما " تا چهارشنبه ۸ شهریور در برنامه کتاب شبِ رادیو تهران بازخوانی می‌شود. پخشِ کتاب شب از شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه از موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز است.
همچنین «مستند سلمان ما» ویژه دوم شهریور تهیه شده که در این برنامه نیز با رضا کاشانی اسدی نویسنده کتاب گفت وگو می‌شود.

«پارسای پارسی» در رادیو ایران
رادیو ایران در سالروز بزرگداشت سلمان فارسی در ویژه برنامه «پارسای پارسی» به ابعاد شخصیتی ایشان می‌پردازد.
در این برنامه با حضور حجت الاسلام محسن قرائتی و حجت الاسلام هاشمی نژاد ابعاد شخصیت سلمان فارسی بررسی می‌شود. «پارسای پارسی» پنج شنبه 2 شهریور ساعت 19:35 از رادیو ایران پخش خواهد شد.

«رهرو نور» در رادیو فرهنگ
ویژه برنامه «رهرو نور» ویژه بزرگداشت سلمان فارسی پنجشنبه ۲ شهریورماه در دو بخش ساعت ۱۲:۳۰ پخش و ساعت ۱۸ همان روز بازپخش می‌شود. این برنامه با موضوع بررسی شخصیت شناسی سلمان فارسی روی آنتن می رود. روایت خوانی سرگذشت این یار پیامبر (ص) یکی از این بخش ها است. سلمان فارسی از منظر کارشناسان تاریخ و استادان معارف از دیگر بخش هایی است که به آن پرداخته می‌شود.
همچنین صحبتهای مرحوم دکتر صادق آیینه وند درخصوص سبک زندگی و ویژگی‌های اخلاقی سلمان فارسی پخش می‌شود. زندگی زاهدانه سلمان از زبان مرحوم مولانا سید شهاب الدین شهیدی ‌و پخش صحبت های رضا کاشانی اسدی نویسنده رمان سلمان ما از دیگر بخش های «رهرو نور» است. در این برنامه بخشی از کتاب صوتی «سلمان ما» نیز پخش می‌شود و در ادامه بخشی از کتاب صوتی «رهرو نور» در قالب نمایش روی آنتن می رود.

سلمان پاک در رادیو گفت و گو
«سلمان پاک» در تاریخ 2شهریور از رادیو گفت و گو شنیده می‌شود.

امتیاز شما