امروز يك شنبه  ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

تقدیر رادیو فرهنگ از استاد دکتر قدمعلی سرامی

مشاهده ۲۱۳
۱۴۰۲/۰۶/۰۷- ۱۲:۲۸

مدیر رادیو فرهنگ با حضور در منزل استاد دکتر قدمعلی سرامی، استاد دانشگاه، و پژوهشگر زبان فارسی، در نشستی صمیمی از سالها تلاش هنری و ادبی ایشان تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سید مرتضی کاظمی دینان، مدیر شبکه رادیویی فرهنگ در ادامه تقدیر از بزرگان و مفاخر فرهنگی و هنری کشورمان این بار از استاد دکترقدمعلی سرامی، استاد دانشگاه، نویسنده، شاعر، مترجم، روزنامه‌نگار و پژوهشگر ایرانی در حوزه زبان فارسی قدردانی کرد.

قدمعلی سرامی دکتری خود را در رشته زبان و ادبیات فارسی در دی ماه ۱۳۶۵ دریافت کرد. تاکنون از او کتاب‌های فراوانی در زمینه‌های گوناگونِ پژوهشی، مجموعه‌ شعر، کودک و نوجوان، ترجمه و… منتشر شده‌ است. از استادان وی می‌توان عبدالحسین زرین‌کوب، ذبیح‌الله صفا، دکتر حسن منوچهر، پرویز ناتل خانلری، بدیع‌الزمان فروزانفر، جلال‌الدین همایی و بهرام فره‌وشی را نام برد. از آثار او، کتابِ از رنگ گل تا رنج خار که شکل‌شناسی داستان‌های شاهنامه است در رشته «ادبیات» از سوی شورای بهترین کتاب سال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تشویق قرار گرفت و چاپ ششم آن در سال ۱۳۹۲ منتشر شده‌ است. همچنین، کتاب شیرین‌تر از پرواز از نشر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، که از سوی شورای کتاب کودک به عنوان بهترین کتاب سال برگزیده شد و به وسیله مرضیه محبوب به صورت تئاتر عروسکی درآمد و در تئاتر شهر اجرا شد.

مدیر رادیو فرهنگ با اهدای لوح سپاس زحمات ایشان را در فرهنگ و زبان فارسی ارج نهاد.

امتیاز شما