امروز جمعه  ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

صدا و سیمای آذربایجان غربی هفته دفاع مقدس را گرامی می دارد

مشاهده ۲۴۸
۱۴۰۲/۰۷/۰۱- ۱۴:۲۶

صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی درچهل ودومین سالگرد دفاع مقدس در راستای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت با پخش برنامه‌های مختلف ضمن گرامیداشت رشادت های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس، دستاوردهای انقلاب اسلامی را در حوزه ایثار و اقتدار تبیین می‌ کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای آذربایجان غربی در ویژه برنامه زنده «اوجامانلار» هر روز از ساعت 21 با دعوت از فرماندهان و رزمندگان دوران جنگ سعی دارد ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس به مرور و انعکاس رشادت های رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس پرداخته و با  بخش های گوناگون شامل: گزارش مردمی‌ پیرامون ایثار و رشادت های رزمندگان  و تجلیل از مقام شهدا، جانبازان و ایثارگران از زبان مردم، موسیقی تصویر مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت، گزارش از جانبازان دفاع مقدس استان در قالب گفتگویی صمیمی، دعوت از چهره‌های شاخص ایثار و مقاومت در استان به تهیه کنندگی حسن فرخی و حسین جنگجوبه بازخوانی ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس می‌پردازد.

برنامه‌های زنده «گون آیدن» به تهیه کنندگی داود غفاری آذر و «ائویمیز» به تهیه کنندگی داود سلیمانپور، برنامه «سرو قامتان»، پخش زنده مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در استان در31 شهریور و با دعوت از خانواده رزمندگان و بررسی دستاوردهای نظامی‌، هفته دفاع مقدس را گرامی می دارد.  پخش فیلم های سینمایی و سریال شاهرگ و لحظه گرگ و میش با موضوع دفاع مقدس، پخش نماهنگ و کلیپ های تولید شده ، پخش مستندهای تولیدی مرکز از سایر فعالیت های حوزه سیما در گرامیداشت سالگرد دفاع مقدس خواهد بود.

رادیو چی چست هم با ویژه برنامه زنده «قالارگی حماسه» به تهیه کنندگی علی شاهدی شنوندگان خود را در هفته دفاع مقدس همراهی می‌کند.  این برنامه با هدف  تبیین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت، پایداری واستقامت، با انتخاب موضوعات مختلف بر اساس روز شمار هفته دفاع مقدس می‏ کوشد تا با بهرگیری ازحضور رزمندگان به نقش و جایگاه ایثار، شهادت در مسیر حق طلبی ، دفاع از وطن وحریم ولایت بپردازد. معرفی شهدای استان، تشریح عملیات‏ های بزرگ، گفتگوی خانواده شهدا، گزارش های مردمی، موسیقی، تلفن و پیامک مردمی، خاطره گویی رزمندگان و مرور خاطرات شهدا، کلام بزرگان و جملاتی از وصیتنامه شهیدا ، معرفی کتاب، اخبار مرتبط با برنامه‌های هفته دفاع مقدس از دیگر بخش‏های متنوع این برنامه است. 

«دوپازا»به تهیه کنندگی زهرا محمدی در هفته دفاع مقدس هر روز ساعت 8:30 به مدت 30 دقیقه به صورت زنده از صدای مرکز آذربایجان غربی شنیده می‌شود. سایر برنامه‌های رادیو همچون: «سلام یاشایش»، «سئوگی سارایی»، «بیرآخشام بیرسلام»، «کندیمیز» ، «مردم و مسئوللار» و «چکامه‌های ایثار» نیز به عملیات های دفاع مقدس می‌پردازند.

معاونت خبر آذربایجان غربی نیز با پوشش خبری مراسم های ویژه هفته دفاع مقدس از قبیل : غبار روبی گلزارشهدا ، گفتگوی ویژه خبری، انعکاس آیین‌های گرامیداشت دفاع مقدس و... به مخاطبان اطلاع رسانی می‌کند.

معاونت فضای مجازی نیز در گرامیداشت هفته دفاع مقدس معاونت فضای مجازی هم با تولید استوری موشن ، مستند ، موشن گرافیک ، ویدئوکست با موضوعات دفاع مقدس ، کلیپ های متفاوت با موضوع حضور رزمندگان استان در دفاع مقدس ، پوستر، تقطیع بخش هایی از برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، انتشار محتواهای تولیدی و تأمینی در سایت و بسترهای مختلف فضای مجازی مرکز و استان درهفته دفاع مقدس با مخاطبان همراه می‌شود.

امتیاز شما