امروز پنج شنبه  ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

ویژه برنامه‌های شبکه آذربایجان غربی در هفته وحدت

مشاهده ۳۶۰
۱۴۰۲/۰۷/۰۵- ۱۶:۵۳

صداوسیمای آذربایجان غربی به مناسبت میلاد خجسته پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) و آغاز هفته وحدت، برنامه‌ های متنوعی با محوریت وحدت و همدلی به روی آنتن می‌برد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای آذربایجان غربی با ویژه برنامه زنده «نسیم همدلی» به تهیه کنندگی حسن فرخی و حسین جنگجو، درطول هفته وحدت و روز میلاد پیامبر اسلام از ساعت 8 به مدت 60 دقیقه، این عید بزرگ مسلمانان را جشن می‌گیرد. برنامه مستند «امت واحد» به تهیه کنندگی داود غفاری آذر در 7 قسمت مباحث کارشناسی مهمانان ملی و بین المللی شرکت کننده در همایش منطقه ای تقریب مذاهب که از کشورهای ترکیه، عراق، گرجستان و روسیه در این همایش شرکت کرده بودند را با بخش های کلام رهبری، وحدت در قرآن و احادیث وحدت برای مخاطبان پخش می‌کند.

 برنامه«ائویمیز» به تهیه کنندگی گیتا حری رضایی، سیره اخلاقی و عملی پیامبر اسلام در خانواده‌ ها را تبیین می‌کند. برنامه صبحگاهی «گون آیدن» نیز در هفته وحدت از ساعت 8 به مدت 60 دقیقه به تهیه کنندگی محمدرضا همتی، با آیتم های شاد و متنوع به صورت ویژه به وحدت و همدلی اقوام و مذاهب می‌پردازد.

برنامه‌ کردی «نوژین» نیز از 6 مهر تا پایان هفته وحدت به تهیه کنندگی محمدرضا صمدی زاده با رویکرد جشن‌ های هفته وحدت در مناطق مختلف استان، روی آنتن سیما می رود. همچنین برنامه‌ ظهرگاهی «اذان نغمه سی» با حضور اساتید حوزه، مستندهای تامینی و تولیدی سیمای آذربایجان غربی نیز با موضوع وحدت و اقتدار ملی پخش می‌شود. پخش زنده جشن بزرگ وحدت روز ۸ مهر از ساعت ۱۶ از دیگر اقدامات سیمای آذربایجان غربی خواهد بود.
رادیو چی چست نیز از آغاز هفته وحدت در برنامه‌ های «سلام یاشایش»، «سئوگی سارایی»، «اجابت چاغلاری»، «قاصدک»، «ائل سوزو»، «جوانه‌ های چی چست» و ... با پخش گزارش و مسابقه با موضوع وحدت امت اسلامی، ارتباط با مسئولان و علمای اهل تسنن در زمینه توطئه‌های دشمنان برای ایجاد تفرقه دعوت از هنرمندان، نمایش های طنز، ارتباط با سایر مراکز به موضوع هفته وحدت و میلاد رسول اکرم(ص) می‌پردازد. همچنین ویژه برنامه رادیویی «بایراملیق» به تهیه کنندگی زینب اسمی، در روز میلاد پیامبر اسلام از ساعت 10 به مدت 120 دقیقه و بعداز ظهر به تهیه کنندگی محمدعلی عبدالی از ساعت 17 به صورت زنده پخش می‌شود. بررسی نقش امام صادق(ع) در احیای مکتب تشیع، معنای وحدت در آیات و روایات از محورهای برنامه‌ است.

تولید عکس نوشت، پوستر، ویدیو کلیپ ویژه هفته وحدت، برگزاری پویش وحدت و همدلی، تقطیع و بارگزاری قطعات جذاب برنامه‌های سیما و صدا، اجرای برنامه‌های رسانه ای ویژه هفته وحدت، انعکاس مراسم های ویژه هفته وحدت و مولودی خوانی در فضای مجازی از اقدامات معاونت فضای مجازی در هفته وحدت است.

معاونت خبر صدا و سیمای آذربایجان غربی نیز در هفته وحدت با پوشش مراسم های هفته وحدت در جای جای استان، تهیه گزارش از مردم در خصوص وحدت و همدلی و ارسال گزارش ها و خبرهای مربوط به میلاد پیامبر و هفته وحدت به این مهم می‌ پردازد.

امتیاز شما