امروز سه شنبه  ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

جهاد تبیین با بهره گیری از ظرفیت سازمان تبلیغات اسلامی و شبکه خاوران

مشاهده ۲۲۵
۱۴۰۲/۰۷/۰۶- ۱۰:۱۰

صداوسیمای خراسان جنوبی در راستای تولید برنامه‌های فاخر حوزه معارف اسلامی از ظرفیت سازمان تبلیغات اسلامی استان بیشتر بهره می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی در جمع معاونین  و مدیران شبکه خاوران و سازمان تبلیغات اسلامی استان گفت: دشمن امروز حوزه دین و معارف مردم را هدف قرار داده است و دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه باید هوشمندانه تر از گذشته عمل کنند.

آینه دار با بیان اینکه باید این نشستها وارد مرحله عملیاتی واجرایی شود گفت: قرارگاه رسانه ای شبکه خاوران در مشهد مقدس در دهه پایانی صفر تجربه خوبی از کارهای مشترک دو مجموعه بود و بازخورد های خوبی هم از سوی مردم داشت و مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به این مطلب که باید از فرصت مناسبت ها برای تولید برنامه‌های پر محتوا استفاده کرد گفت: مناسبت ها فرصتی خوبی برای پاسخگویی به شبهات جوانان در خصوص برخی موضوعات معارفی است .

مدیرکل صداوسیمای خراسان جنوبی در ادامه افزود : باید با در نظر گرفتن افق های بلند در مناسبت ها، چرخش محتوایی داشته باشیم تا بتوانیم تولیدات ماندگار و فاخر تهیه کنیم. آینه دار گفت: با برش های استانی از محصولات تولیدی می توانیم ظرفیت های فرهنگی و دینی استان را بیشتر معرفی کنیم.

وی با اشاره به ضرورت انعکاس مناسب و با کیفیت برنامه‌ها و مناسک مذهبی و مناسبتی در تمام سطوح شهر و روستا از برنامه‌های شبکه خاوران گفت: برگزاری جمعی ادعیه‌ها مانند دعای ندبه در برخی از روستاهای استان هم ظرفیت خوبی برای انعکاس و معرفی در شبکه استانی و شبکه‌های ملی دارد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم گفت: در شبکه خاوران به خوبی توازن بین مسائل دینی و سایر موضوعات برقرار است و این شبکه در خصوص معارف دینی خیلی خوب عمل می‌کند.

سالاری مکی با بیان اینکه در حوزه بانوان و موضوع عفاف و حجاب باید تبینی عمل کرد گفت: از ظرفیت بانوان در حوزه برای تولید برنامه‌های پر محتوا می توان بیشتر استفاده کرد.

وی فضای مجازی را فرصت خوبی برای انتشار تولیدات فاخر دانست و گفت: شبکه هیئت های مذهبی و عزاداری سازمان تبلیغات در کوچکترین روستاهای استان فعال است و این بستر فرصت خوبی برای استفاده و بهره گیری در انتشار و تولید محصولات است .

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تمرکز زدایی صدا و سیمای استان از مرکز استان را یکی از نقاط قوت شبکه خاوران عنوان کرد و گفت: قرارگاه رسانه ای در مشهد یکی از اقدامات خیلی خوبی بود که انجام شد و مورد توجه بسیاری از علما و ائمه جماعات هم قرار گرفت.

سالاری مکی با اشاره به این مطلب که باید با انتشار خوبی‌ها تلاش کنیم تا منکرات کمتر دیده شوند گفت: مناسبت ها به ویژه مناسبت های  پیش رو مانند اعتکاف و دهه فاطمیه فرصت خوبی برای تولید برنامه‌ها فاخر مشترک است.

در این جلسه سایر معاونین و مدیران دو مجموعه هم پیشنهاد های خود را برای همکاری بیشتر و تولید محصولات فاخر ارائه کردند.

امتیاز شما