امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
برای مخاطبان رادیوهای برون مرزی؛
برای مخاطبان رادیوهای برون مرزی؛

جشن هفته وحدت و میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع)

مشاهده ۱۱۴
۱۴۰۲/۰۷/۱۰- ۱۵:۰۶
تعداد بازدید:114

رادیوهای معاونت برون مرزی ویژه برنامه‌هایی برای ولادت پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت، پخش می‌کند.

  به گزارش روابط عمومی، گروه فرهنگ و معارف برون مرزی به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت و میلاد حضرت ختمی مرتبت، حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) ویژه برنامه‌هایی برای پخش از رادیوهای برون مرزی تولید و ارائه کرده است.

" محمد مصطفی، درخشان ترین ستاره در کائنات عالم وجود، برتر از همه انبیا الهی" عنوان ویژه برنامه ای است که به ویژگی و شان حضرت محمد (ص) و دین مبین اسلام که کامل ترین دین ارائه شده به بشریت، بااستناد به آیات آمده در قرآن کریم به صفات و ویژگی‌های پیامبر اکرم (ص) به عنوان الگویی برای تمام بشریت محور موضوعی این برنامه است.

گفتنی است؛ نام این برنامه از بیانات مقام معظم رهبری برداشت شده که ایشان را درخشان ترین ستاره در کائنات عالم وجود، معرفی کردند.

" محمد مصطفی، درخشان ترین ستاره در کائنات عالم وجود، برتر از همه انبیا الهی"، تولید گروه فرهنگ و معارف اسلامی‌به نویسندگی ستاره مهدیزاده در سالروز ولادت آن حضرت از رادیوهای برون مرزی پخش خواهد شد.

 "وحدت و تمدن نوین اسلامی"، عنوان ویژه برنامه دیگری است به نویسندگی زینب مقدسی که تلاش شده عوامل مهم و قدرت آفرین وحدت در مولفه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی‌بیان شود.

 " وحدت رمزاقتدار جهان اسلامی" ، این برنامه به واکاوی تاثیر وحدت در میان مسلمانان در مواجهه با مشکلات و حل اختلافات می‌پردازد. در ادامه با اشاره به بیانات گهربار امام خمینی (ره) در باب وحدت تمامی مذاهب اسلامی و نیز قدس به عنوان نماد وحدت جوامع اسلامی و نیز نقش انقلاب اسلامی‌به عنوان عامل وحدت بخشی در میان جوامع اسلامی می‌پردازد.

مرتضی مکی، نویسندگی این برنامه را به عهده داشته است. 

 "ولادت پیامبر اسلام به روایت اهل تسنن" ، این برنامه به نویسندگی فهیمه ثری، به تشریح نظرات علمای اهل تسنن در خصوص برگزاری جشن میلاد پیامبر می‌پردازد. در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) درباره اهمیت برگزاری مراسم  های جشن وحدت اسلامی‌با استناد به آیات قرآنی، اشاره خواهد شد.

 "فلسطین محور وحدت در جهان اسلام" عنوان ویژه برنامه ای دیگر است که به ابتکار حضرت امام خمینی (ره) در خصوص نامگذاری روز قدس، می‌پردازد. در این باره اشاره خواهد شد که طرح وحدت میان مسلمین از سوی حضرت امام(ره)، موجب وحدت شیعه و سنی و تمرکز بر مسئله فلسطین شده است.

امتیاز شما