امروز پنج شنبه  ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

ویژه‌های رادیو فرهنگ در روز حافظ شیرازی

مشاهده ۲۳۶
۱۴۰۲/۰۷/۱۹- ۰۹:۲۰

شبکه رادیویی فرهنگ پنجشنبه ۲۰ مهرماه در روز بزرگداشت حافظ شیرازی برنامه‌های مختلفی را روی آنتن می‌برد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «خیابان فرهنگ» که ساعت شش صبح از گروه کتاب و جامعه به تهیه کنندگی مرتضی اسد امرجی پخش می‌شود از شنوندگان دعوت کرده تا درباره اشعار حافظ صحبت کنند و‌ نظر دهند که اگر امروز حافظ بود در مورد چه موضوعی شعر می سرود.

همچنین در برنامه «سرزمین من» که ساعت۱۳:۰۰ به تهیه کنندگی محمدرضا حاج حیدری از گروه تاریخ و اندیشه پخش می‌شود در بخش رویدادهای تاریخی، محمدرضا مختاری (پژوهشگر) درباره روز حافظ صحبت کرده و در بخشی دیگر با توجه به اینکه عصر زندگی حافظ با دوران فترت ایلخانی و تیمور همراه بوده و این شاعر از زمانه در شعر خود اثرپذیری دارد، دکتر طهرابند استاد تاریخ، درباره علم آموزی در ایلخانان مطالبی را بیان می‌کند.

برنامه «حریر سخن» نیز ساعت ۱۴.۳۰ با همراهی نوجوانان و استاد اسماعیل آذر با محوریت مشاعره با اشعار حافظ روی آنتن می رود و از ساعت ۱۵:۰۰ تا ۱۷:۰۰ ویژه برنامه گروه ادب و هنر با عنوان «کلک خیال انگیز» مجموعه ای از کارشناسی، گزارش، حافظ خوانی و ... است که به طور زنده پخش می‌شود.

به مناسبت هفته بزرگداشت حافظ شیرازی گروه تولید و تامین نیز میان برنامه «آلا یا ایها الساقی» را تدارک دیده که خوانش غزلیات حافظ با صدای استاد محمد باقر خلیلی است.  همچنین صادق چراغی به عنوان کارشناس مجری در مجله موسیقی «ایل بانگ» به تهیه کنندگی یلدا احتشامی‌ که ساعت ۲۰:۰۰ پخش می‌شود برای بررسی شعر حافظ و موسیقی با احسان چریکی گفتگو می‌کند. احسان چریکی گوینده ای است که کتاب های صوتی او بیشتر از متون کهن ادب فارسی و دیوان شاعران است.

گفتنی است ۲۰ مهرماه در تقویم به نام بزرگمرد شعر و ادب پارسی، خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی رقم خورده است. خواجه شمس الدین محمد شیرازی متولد قرن هشتم هجری، شاعر و حافظ قرآن، متخلص به حافظ و معروف به لسان الغیب از بزرگترین شاعران غزل سرای ایران و جهان به شمار می رود. رادیو فرهنگ را روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز بشنوید.

امتیاز شما