امروز سه شنبه  ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

گشتی در تاریخ ایران با «سرزمین من» رادیو فرهنگ

مشاهده ۱۲۰
۱۴۰۲/۰۸/۲۱- ۰۷:۲۹

مجله رادیویی «سرزمین من» یکشنبه۲۱ آبان ماه، رویدادهای تاریخی و اجتماعی را بررسی می کند و به دیدنی‌های کشورمان سر می زند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «سرزمین من» که از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ پخش می‌شود، به وقایع و‌ روزنگار تاریخی می‌پردازد. در بخش «گفتگوی » برنامه امروز ، «دکتر موسی حقانی» درباره مشارکت مردم در تعیین سرنوشت پیش از انقلاب اسلامی صحبت می‌کند. «محمدرضا مختاری اصفهانی» پژوهشگر تاریخ معاصر در بخش «یادها و یادگارها» ؛ مروری بر مهمترین رویدادهای سرزمین من در چنین روزی دارد.

در بخش «شکوه ایران» به کارشناس فرزان احمدنژاد استاد دانشگاه، سیر معماری مسجد جامع آمل بیان می‌شود. در برگی از این مجله رادیویی با عنوان «آن سوی تاریخ» درباره تاریخ معاصر ایران با «محمد ساجدی» کارشناس تاریخ ایران درباره روند پیروزی انقلاب اسلامی ایران به نظر کارشناسان گفتگو می‌شود.

در بخش مشارکت مخاطبان برنامه این پرسش که تختگاه ایران در دوران شاه طهماسب صفوی کدام شهر تاریخی بود؟ مطرح می‌شود. دکتر رهبر، محقق، نویسنده و استاد دانشگاه در پاسخ به شبهات و سوال های مخاطبان برنامه در مورد خط مشی رسانه‌های خارجی و داخلی درباره جنگ غزه به موضوعات مطرح شده در برنامه می‌پردازد.

برنامه «سرزمین من» کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ به تهیه کنندگی محمدرضا حاج حیدری کارشناسی محمد علی مومنی و گویندگی سیددانیال معنوی ساعت ۱۳:۰۰ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود.

امتیاز شما