امروز دوشنبه  ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

معرفی ظرفیت های فرهنگی شهرستان خوسف از قاب شبکه خاوران

مشاهده ۱۲۹
۱۴۰۲/۰۸/۲۳- ۱۰:۲۶

در هفته فرهنگی خوسف ظرفیت های فرهنگی و گردشگری این شهرستان از قاب شبکه خاوران معرفی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در آستانه برگزاری هفته فرهنگی خوسف، حسینی فرماندار خوسف با مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی دیدار و بر معرفی هرچه بیشتر ظرفیت های فرهنگی، گردشگری، کشاورزی و... در این شهرستان تاکید کردند.

فرماندار خوسف در این دیدار با اشاره به اینکه برای اولین بار هفته فرهنگی این شهرستان در هفته پایانی آبان برگزار می‌شود گفت: در این هفته برنامه‌های مختلفی از جمله همایش منطقه‌ای ابن حسام خوسفی ، اولین جشنواره ملّه،  برگزاری یادوراه شهدا و نمایشگاه فرهنگی، گرامی داشت استاد شکوهی و شب شعر به یاد استاد ناقوس و راشد محصل از چهره‌های فرهنگی خوسف ..... در دستور است.

حسینی در ادامه از نامگذاری  ۲۸ آبان ماه ، روز وفات ابن حسام خوسفی در شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان روز خوسف خبر داد گفت: هدف از برگزاری این هفته معرفی فرهنگ و شخصیت های فرهنگی شهرستان در سطح ملی و استانی است تا مقدمه ای برای تبیین توانمندی‌ها و ظرفیت های شهرستان باشد.

حسینی  افزود: شهرستان خوسف بیشتر از اینکه محروم باشد ظرفیت‌های خاص دیده نشده دارد .

وی با اشاره به اینکه  خوسف مهمترین هدف گردشگری و حوزه میراث فرهنگی استان است، هر چند کمتر دیده شده است افزود: از نظر مفاخر، ابن حسام خوسفی به سبب خلق خاوران‌ نامه به عنوان شاهکاری در ادبیات حماسی شیعی، لقب فردوسی ثانی به خود اختصاص داده است و مرحوم دکتر غلامحسین شکوهی، پدر علم تعلیم و تربیت ایران نیز در خوسف متولد شده است که جزو مفاخر در ایران است.

حسینی با بیان اینکه خوسف یکی از قطب های صنعتی و معدنی استان هم است، افزود: ظرفیت های خوبی در حوزه کشاورزی و گردشگری مذهبی نیز در این شهرستان داریم که تلاش می‌کنیم تا برگزاری هفته فرهنگی خوسف این ظرفیت ها را بیشتر برای مردم معرفی کنیم .

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز در این دیدار ضمن ارزشمند خواندن توجه مدیران استانی به رسانه گفت: انجام هر اقدام فرهنگی اگر در کنار و همراه رسانه باشد بیشتر می تواند تاثیر گذار باشد و به اهداف خود نزدیکتر شود.

آینه دار از آمادگی شبکه خاوران برای معرفی بیشتر ظرفیت های شهرستان فرهنگی خوسف خبر داد گفت: معرفی چهر های فرهنگی یک شهرستان در شناخت آن شهرستان و توجه بیشتر به آن بسیار موثر است.

وی در ادامه با بیان اینکه مردمان شهرستان خوسف افرادی نجیب و این شهرستان زادگاه بزرگان فرهنگی زیادی است گفت: باید با هم افزایی بیشتر برای رفع دغدغه‌ها و معرفی ظرفیت های این شهرستان گام برداریم .

امتیاز شما