امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

از نقد مدرنیته تا روایت روضه‌های خانگی در شبکه افق

مشاهده ۲۱۱
۱۴۰۲/۰۹/۲۰- ۱۲:۳۶

مجموعه‌ای از مستندهای تک قسمتی یا مجموعه مستند با موضوعات اجتماعی، علمی، فرهنگی و تاریخی در این هفته از شبکه افق سیما پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مجموعه مستند «فصل آخر» با نگاهی کارشناسی به زوایای چالشی رژیم صهیونیستی در 8 قسمت تهیه شده است. این مجموعه مستند این هفته، هر روز ساعت 17:30 و تکرار آن روز بعد ساعت 4:30 بامداد و 12 ظهر به روی آنتن افق سیما می‌رود.

مستند مسابقه «ضد گلوله» به کارگردانی مجید عزیزی و مهدی ماهان و تهیه کنندگی حسین افشار، در هر فصل ۱۰ شرکت کننده در دو گروه ۵ نفره حضور دارند. این مستند مسابقه شامل آیتم‌های رزمی و نظامی است که در آن از سلاح جنگی با گلوله‌های گازی استفاده شده است. علاقه مندان می‌توانند این مستند مسابقه را هر روز ساعت ۱۸ و تکرار آن روز بعد ساعت ۲ بامداد و ۷ صبح از قاب افق سیما به تماشا بنشینند.

فصل دوم مجموعه مستند «در برابر طوفان» به کارگردانی مهدی نقویان و درموسسه روایت فتح تهیه شده است. اقتصاد، ارتش، فرهنگ و هنر، آموزش و پروش، ساواک، سیاست داخلی، سیاست خارجی، مذهب، مطبوعات، زندگی خصوصی ۱۰ موضوعی است که در هر قسمت از این مجموعه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

علاقه‌مندان می‌‌توانند این مجموعه مستند را از شنبه تا چهارشنبه این هفته ساعت 22 و تکرار آن را روز بعد در ساعت‌های 3 بامداد، 10 صبح و 15 از قاب شبکه افق سیما تماشا کنند.

قسمت دوم مجموعه مستند «دیاران» که به معرفی نخبه‌های افغان ساکن ایران می‌پردازد، امروز دوشنبه ساعت 13 و تکرار آن روز بعد ساعت 4 بامداد به روی آنتن شبکه افق می‌رود.

مجموعه مستند «اقتصادی برای مقاومت» کاری از موسسه روایت فتح به تهیه کنندگی، ایمان گودرزی و کارگردانی، سهیل درویش با محوریت روایت فعالیت‌های کارآفرینان در روستاها برای رفع مشکلات اقتصادی یکشنبه تا پنجشنبه این هفته ساعت 14:30 از قاب افق سیما پخش می‌شود.

مستند «ضد» که به سراغ نقد جدی مظاهر مدرنیته رفته است، در فصل سوم تلاش دارد از تسلط زیست مجازی بر زندگی انسان‌ها بگوید. قسمت اول فصل سوم با عنوان «گرداب تربیت»، مروری بر شیوه‌های تربیت فرزند از گذشته تا روزگار مدرن، تاثیرات سبک زندگی جدید، رسانه‌ها و ... بر روش‌های تربیت فرزند و اتفاقاتی را که موجب شده است تربیت فرزند در ذهن بسیاری از والدین پُردردسر و سخت به نظر برسد، بیان می‌کند.

علاقه مندان می‌توانند این مستند را پنجشنبه ساعت 19 و تکرار آن را روز بعد ساعت 9 صبح و 14 از قاب افق سیما به تماشا بنشینند.

به مناسبت فرارسیدن شهادت حضرت زهرا (س) و ایام فاطمیه، مستند «روضه‌های خانگی» روایتی از برگزاری روضه‌های خانگی  با قدمت و سابقه طولانی در اقصی نقاط کشور، پنجشنبه و جمعه ساعت 23 به روی آنتن افق می‌رود.

«بی واسطه» عنوان مستند دیگری است که سری دوم آن جمعه ساعت ۱۶ ازشبکه افق پخش می‌شود. این مجموعه با اجرای محمد دلاوری و تهیه کنندگی سیدعلی صدری نیا در هر قسمت سراغ یک موضوع چالشی و دغدغه مند می‌رود. محمد دلاوری در این برنامه ماجراجویی‌های جدیدی را در بازگشت به آنتن تلویزیون تجربه کرده است.

مجموعه مستند «پا به ماه» شهر به شهرو روستا به روستا لحظات خاص و به یادماندنیِ روز‌های آخر بارداری، روز تولد را به تصویر کشیده است. مستند «پا به ماه» قصه‌ی روز‌هایی از زندگی آدم‌هایی‌ست که پر از انتظار، نگرانی، عشق، ترس و صبر است. مجموعه مستند «پا به ماه» با موضوع زمان بارداری مادران و تولد‌های خاص است که جمعه‌ ساعت 17:30 به روی آنتن شبکه افق می‌رود. همچنین تکرار این مجموعه مستند روز بعد ساعت 9 صبح و 15 عصر به روی آنتن می‌رود.

مستند «حبرون بدون روتوش» با موضوعیت به اشغال درآمدن مدفن حضرت ابراهیم خلیل (ع) به دست رژیم غاصب صهیونیستی در شهر الخلیل، جمعه ساعت 15 از قاب افق سیما پخش می‌شود.

امتیاز شما