امروز چهارشنبه  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
"اسکات ریتر"؛ افسر اطلاعاتی سابق آمریکا در گفتگوی اختصاصی با پرس تی‌وی:
"اسکات ریتر"؛ افسر اطلاعاتی سابق آمریکا در گفتگوی اختصاصی با پرس تی‌وی:

آمریکا در جنگ غزه در برابر خواستِ جامعه بین المللی ایستاده است

مشاهده ۱۳۹
۱۴۰۲/۰۹/۲۹- ۱۶:۲۵
تعداد بازدید:139

"اسکات ریتر"؛ افسر اطلاعاتی سابق آمریکا و همچنین بازرس تسلیحاتی پیشین سازمان ملل متحد در عراق، با اشاره به آواره شدن بیش از 80 درصد از ساکنان نوار غزه و عدم دسترسی آن‌ها به کمک های بشردوستانه و ابتدایی گفت:« مسئولان اصل و اولیه این موضوع، آمریکا و اسرائیل هستند. البته که بدون کمک های آمریکا، اسرائیل قادر به پیشبرد آنچه اکنون علیه نوار غزه انجام داده و می دهد، نبوده و نیست. آمریکا در جریان جنگ غزه تا حد زیادی در برابر خواستِ جامعه بین المللی ایستاده است.»

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  وی افزود: «یکی از نکات مهم در مورد عملیات هفتم اکتبر که بایستی به دقت مورد توجه باشد این است که عملیات مذکور در واقع انفجار اعتراضات ملت فلسطین علیه اشغالگری بیش از هفت دهه ای کشورشان توسط صهیونیست ها بود. این عملیات، فریاد آزادی ملت فلسطین بود که البته دولت آپارتایدی اسرائیل و شخص نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم را به شدت ترسانده است. اسرائیلی‌ها به دنبال اجرایی کردن ایده اسرائیل بزرگ بودند که عملیات هفتم اکتبر نشان داد آن‌ها بسیار ضعیف تر از این حرف ها هستند.»

 اسکات ریتر در ادامه با اشاره به توجه ویژه دولت بایدن به اعطای کمک های مالی به اوکراین، به طور خاص به این نکته پرداخت که «آمریکایی‎ها به نحو مشابهی به مردم فلسطین که مورد تجاوز صهیونیستها قرار گرفتهاند توجهی نمی‌کنند.

 وی افزود: «واقعیت این است که فلسطینی‌ها در قالب یک اهرم در چارچوب امنیت ملی آمریکا ظاهر نمی‌شوند که دولت آمریکا به آن‌ها نیز توجه کند. فلسطینی‌ها برای دولت آمریکا یک حقیقتِ ناراحت کننده هستند. دولتهای مختلف آمریکا در طی دهه‌های گذشته عملا دستِ اسرائیلی‌ها در اقدام علیه مردم فلسطین و منافع آن‌ها را باز گذاشته اند و نسبت به ملت فلسطین بی اعتنایی پیشه کرده اند.

 ریتر خاطرنشان کرد: «واقعیت این است که اسرائیل خواهان تشکیل یک دولت فلسطینی نیست و آمریکا هم می داند که تشکیل چنین دولتی موجودیت اصلی ترین متحد آن در خاورمیانه را به خطر می اندازد. به همین دلیل است که واشینگتن اهمیتی را برای مردم فلسطین قائل نیست. اکنون نیز دولت آمریکا هرکاری می‌کند تا مقاومت مردم فلسطین را در هم شکند.»

 

این کارشناس با اشاره به اینکه قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر توقف درگیری‌ها در چارچوب جنگ غزه، غیرالزام آور هستند گفت: «با این حال، آن‌ها تنها راه حل خارج از سازوکار شورای امنیت برای تحت فشار قرار دادن اسرائیلی‌ها هسستند. باید توجه داشت که مجمع عمومی سازمان ملل متحد می تواند با همکاری شورای امنیت این نهاد، فصل هفتم منشور خود را در قالب معادله جنگ غزه فعال کند و آتش بس فوری را در قالب جنگ مذکور برقرار کند. با این حال، متاسفانه وتوهای دولت آمریکا علیه گزاره برقراری آتش بس در قالب جگ غزه، مانع از تحقق گزاره مذکور می‌شود.»

اسکات ریتر در پایان تصریح کرد: «مجمع عمومی سازمان ملل متحد بایستی از تمامی ظرفیت های خود استفاده کند و تحریم هایی را علیه رژیم اسرائیل که عملا در حال ارتکاب به جنایت علیه بشریت و نسل کشی در نوار غزه است، وضع کند و حتی زمینه را برای اقدام نظامی علیه رژیم اسرائیل نیز با استفاده از ظرفیت های گوناکون فراهم سازد.»

امتیاز شما