امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

موفقیت پژوهش همکار معاونت فنی صداوسیمای اردبیل

مشاهده ۱۴۱
۱۴۰۲/۱۰/۰۶- ۱۴:۲۰

پژوهش همکار معاونت فنی صداوسیمای اردبیل در یکی از معتبرترین مجلات علمی جهان منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، آخرین اثر پژوهشی یکی از همکاران معاونت فنی صداوسیمای اردبیل در ژورنال International Journal of Hydrogen Energy  به عنوان یکی از معتبرترین مجلات علمی جهان با رنکینگ Q1 و ضریب تاثیر ۷.۲ در انتشارات Elsevier به چاپ رسید.

مقاله دکتر نوید افسری با عنوان مدیریت ذخیره ساز هیدروژنی با قیود مقاوم تصادفی به منظور بازیابی بار در ریزشبکه‌ها، به موضوع مدیریت انرژی در شرایط اضطراری با در نظر گرفتن منابع چندگانه انرژی و حل مساله با ابزار ریاضی بهینه سازی مقاوم چند سطحی پرداخته است.

در تشریح حوزه کاربردی این مقاله لازم به توضیح است که شبکه‌های الکتریکی به دلایل مختلف از جمله وقوع خطا در سمت تغذیه از شبکه سراسری یا تشخیص بهره بردار ممکن است به حالت جدا از شبکه بهره برداری شوند. به هنگام تغییر حالت بهره برداری ریزشبکه‌های الکتریکی از حالت متصل به شبکه به حالت جزیره ای (که نمونه‌های واقعی به اندازه یک شهر نیز وجود دارند)، درکنار چالش‌های مختلف پیشرو از جمله کنترل تغییرات دینامیکی در هنگام کلیدزنی ذخیره سازها، لازم است از لحاظ بهره برداری نیز یک مدیریت بهینه در شبکه انجام شود تا در نهایت با بهینه ترین شرایط ممکن دوره بهره برداری جزیره ای به اتمام برسد. وجود منابع متنوع تولید و ذخیره توان الکتریکی می تواند در بهبود نتایج بهره برداری در حالت جزیره ای نقش داشته باشند. آنچه که شرایط را برای بهره بردار سخت می‌کند تغذیه بارها با توجه به عدم قطعیت داده‌های مربوط به تولید منابع، بار الکتریکی و اهمیت لحظه ای بارها در طی دوره بهره برداری در حالت جزیره ای است.

روش ریاضی پیشنهادی در این مقاله جزء جدیدترین روش‌های پیاده شده در زمینه مهندسی به شمار می رود که با وجود پیچیدگی‌های محاسباتی قابل تعمیم به شبکه‌های الکتریکی مختلف با هر نوع منبع در دسترس است.

گفتنی است، افسری، دکترای مهندسی برق، قدرت، فارغ التحصیل دانشگاه محقق اردبیلی که سابقه شغلی کارشناس بهره برداری نیروگاه سیکل ترکیبی را نیز دارد. وی از سال ۹۵ به عنوان استاد مدعو در چند دانشگاه از جمله دانشگاه محقق اردبیلی به تدریس دروس تخصصی رشته برق قدرت در دوره کارشناسی و ارشد پرداخته است. وی در حال حاضر با عنوان شغلی کاردان انتقال و انتشار، کاردان تاسیسات در فرستنده پرقدرت کوهسنگر است که چاپ چندین عنوان مقاله علمی‌پژوهشی و نیز کنفرانس های معتبر بین المللی و نمایه شده در  IEEE، ترجمه و چاپ سه جلد کتاب تخصصی در زمینه مهندسی برق و قدرت را در کارنامه علمی خود دارد.

علاقمندان می توانند برای دریافت فایل مقاله به آدرس زیر مراجعه نمایند.

🔵 sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0360319923050760

امتیاز شما