امروز يك شنبه  ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
در شبکه پرس تی‌وی صورت می‌گیرد؛
در شبکه پرس تی‌وی صورت می‌گیرد؛

نگاهی به زندگی یحیی سنوار، رهبر و مغز متفکر حماس

مشاهده ۳۴۴
۱۴۰۲/۱۰/۰۹- ۱۳:۴۰
تعداد بازدید:344

شبکه پرس تی‌وی در "۱۰ دقیقه" زندگینامه یحیی سنوار، مغز متفکر حماس را روایت می‌کند.

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند "۱۰ دقیقه" این هفته نگاهی دارد به زندگی و سیر مبارزاتی یحیی سنوار، از رهبران حماس و مغز متفکر عملیات طوفان الاقصی.

این مستند به تهیه‌کنندگی مهدی عرب در ابتدا تاکید می‌کند که در حوزه مقاومت فلسطین، رهبرانی وجود دارند که به عنوان مغز متفکر استراتژیک ظاهر می‌شوند و با سرسختی و تاکتیک‌های خود، روند رویدادها را شکل می‌دهند. یکی از این چهره‌ها یحیی سنوار، از رهبران حماس است که عملیات طوفان الاقصی را سازماندهی کرد.

به باور نویسنده مستند هفتگی شبکه پرس تی‌وی، نقش سنوار در جنبش مقاومت فلسطین محوری بوده و توانایی او در غلبه بر دستگاه اطلاعاتی اسرائیل قابل توجه است، به طوری‌که پس از گذراندن بیش از دو دهه در زندان‌های اسرائیل، به عنوان نماد مقاومت و تعهد تزلزل‌ناپذیر به آرمان فلسطین ظاهر شده است.

بر اساس اطلاعات ارائه شده در مستند "۱۰ دقیقه" آزادی سینوار در سال ۲۰۱۱ نقطه عطفی در زندگی او بود، زیرا به سرعت در صفوف حماس ترقی کرد و در نهایت در سال ۲۰۱۷ مقام رهبری را به دست گرفت.

این مستند تاکید می‌کند که یکی از برجسته‌ترین دستاوردهای سنوار، برنامه‌ریزی و اجرای عملیات طوفان الاقصی بود که منجر به شکست قابل توجهی برای دستگاه اطلاعاتی اسرائیل شد.

مستند «۱۰ دقیقه» یکشنبه ساعت ۱۴:۲۰ به وقت تهران روی آنتن پرس تی‌وی می‌رود و بازپخش آن ساعت ۰۰:۲۰، ۱۲:۲۰ و ۱۷:۲۰ روز دوشنبه، ساعت ۱۴:۰۰ سه شنبه و ۱۹:۲۰ و ۰۳:۲۰ روز چهارشنبه است.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/doc/index?id=46&page=1&name=10 Minutes برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی نیز مشاهده کنند.

امتیاز شما