امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

روی خط رادیو؛ «پژواک» امید طنین‌انداز می‌شود

مشاهده ۱۴۰۱
۱۴۰۲/۱۰/۱۰- ۰۹:۱۶

در هفته‌ای که گذشت، شبکه‌های رادیویی مختلف تولیدات متنوعی را روانه آنتن کردند و نشست‌هایی تخصصی با مراکز و سازمان‌ها داشتند که می‌توانید مهم‌ترین آن‌ها را در روی خط رادیو بخوانید:

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سومین نشست مشترک مدیران شبکه رادیویی تهران و مرکز نظارت و ارزیابی رسانه ملی با هدف هم‌افزایی بین بخشی و ارتقای کیفی تولیدات محتوایی منطبق با سند تحول به میزبانی این مرکز برگزار شد.

پیام امیری، قائم مقام شبکه رادیویی تهران و مدیر گروه تاریخ و معارف شبکه در این باره گفت: این دید و بازدیدها با محوریت سند تحولی رسانه ملی و با هدف افزایش تعامل بخشی و هم‌افزایی و همچنین کمک به ارتقای کیفی تولیدات محتوایی برگزار شد.

امیری افزود: تحلیل و بررسی ارزیابی کارشناسان اداره کل ارزیابی صدا از برنامه‌های شبکه رادیویی تهران و تطبیق آن با الزامات محتوایی سندتحول رسانه ملی، ویژندسازی برنامه‌های شاخص، مخاطب‌محوری تولیدات، استفاده مناسب از موسیقی‌های پاپ، سنتی و محلی در برنامه‌ها و اهتمام برنامه‌سازان برای رعایت قواعد زبان فارسی در گفتار گویندگان و مجریان و کلام کارشناسان از محورهای این نشست بود.

امیری در ادامه از تطبیق محتوایی جدول پخش برنامه‌های رادیو تهران در نیمه دوم امسال با سند تحول رسانه ملی خبر داد و گفت: تحول در رویکرد، محتوا و سازوکارهای برنامه‌سازی، حذف برنامه‌های کم اولویت و جایگزینی برنامه‌های جدید و توجه به تولیدات مردم‌محور از جمله این اقدامات است.

 تجلیل دبیر کنگره ملی علامه طباطبایی از شبکه رادیویی معارف

 دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی علامه طباطبایی با حضور در رادیو معارف به پاس همکاری‌های شایان توجه تنها شبکه رسانه ملی با کنگره بین‌المللی علامه طباطبایی، از این شبکه رادیویی قدردانی کرد.

محمد باقر خراسانی، دبیر اجرایی این کنگره با اشاره به همکاری ۳۳ مرکز داخلی و ۹ مرکز بین‌المللی در برگزاری کنگره علامه طباطبایی اظهار کرد: همکاری مستمر و تشکیل کارگروه‌های علمی فرهنگی با رادیو معارف و مراکز فرهنگی بسیار اثرگذار است.

وی ضمن تجلیل از مسعود کاویانی، مدیر شبکه رادیویی معارف و قدردانی از کارکنان آن، تبیین و گسترش گفتمان حکمت اسلامی در عرصه داخلی و بین‌المللی را در سایه همدلی، همکاری و تعامل سازنده مراکز علمی و فرهنگی از جمله رادیو معارف دانست.

 رادیو صبا همراه نمایشگاه بین المللی تلکام

 برنامه علمی«متاصبا» هم‌زمان با برگزاری بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی (تلکام) از محل دائم نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران راهی آنتن شد. در متاصبا مخاطبان با فناوری‌های روز دنیا و تأثیر آن بر بخش‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی آشنا می‌شوند.

متاصبا در قالب گفت‌وگو با کارشناسان، مدیران صنایع و تولیدکنندگان سرویس‌های جدید مخابراتی و دیجیتالی مخاطبان را با رویدادهای این نمایشگاه و به‌روزترین تولیدات این صنعت آشنا کرد. معرفی خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه مخابرات و دیجیتال، مرور آخرین خدمات مخابراتی کشور و ارائه اطلاعات در باره پیشرفت‌های صنعت دیجیتال از مهم‌ترین بخش‌های این برنامه بود.

 راهکارهای اثرگذاری تلاوت بر مخاطب

 هجدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم در خصوص«اثرگذاری تلاوت بر مخاطب» با حضور فعال و مؤثر شبکه رادیویی قرآن برگزار شد.

 نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان قرآن کریم به همت شورای عالی قرآن از ششم تا هشتم دی برگزار شد و استادان و صاحب‌نظران با ارائه مقالات، سخنرانی‌ها و نشست‌های تخصصی به بررسی و تحلیل هدف اصلی هنر قرائت قرآن کریم پرداختند.

رادیو قرآن علاوه بر مشارکت در این نشست و بیان نظرات تخصصی، بخش‌هایی از مراسم افتتاحیه و تلاوت‌های اذان‌گاهی مغرب را به صورت زنده روی آنتن برد.

 رادیو فرهنگ میزبان نوازنده ساز نی

برنامه موسیقی‌محور«نیستان» به یاد استاد ابوالحسن صبا، نیمای موسیقی ایران به میزبان جمشید عندلیبی، نوازنده ساز نی، روی آنتن رادیو فرهنگ رفت. استاد عندلیبی با حضور در استودیوی ضبط برنامه«نیستان» به معرفی انواع موسیقی باکلام و بی‌کلام و سیر موسیقی در ایران پرداخت و در ادامه یاد استاد ابوحسن صبا را گرامی داشت.

مجله رادیویی موسیقی«نیستان» با هدف تحلیل، بررسی و پخش موسیقی ایرانی به همراه آخرین رخدادهای موسیقی ایرانی از رادیو فرهنگ روی آنتن می‌رود.

 «گهواره دیو» از رادیو نمایش

سریال رادیویی«گهواره دیو» در جدول پخش رادیو نمایش است.

 در خلاصه داستان این نمایش رادیویی آمده‌است: این نمایش افسانه‌ای از تبرستان و دوران جنگ‌های پی در پی میان امیران و اسپهبدان است. پهلوان یعقوب و دخترش دلخواه تصمیم می‌گیرند در شهری با حاکمیت ملک زرمهر ماندگار شوند. ملک زرمهر در پی ماجرایی تصمیم می‌گیرد با دلخواه، دختر خردمند و جسور ازدواج کند. دلخواه دو شرط برای ملک جوان می‌گذارد: یکی اینکه زرمهر کشتی بیاموزد و پهلوان اول شهر شود و دوم اینکه صنعتی و پیشه‌ای یاد بگیرد و....

«گهواره دیو» به نویسندگی عاطفه مکاری، سردبیری مجید نظری نسب و تهیه‌کنندگی فرشاد آذرنیا پخش می‌شود.

رادیو ایران و برنامه پرطرفدار«گلبانگ»

«گلبانگ» یکی از برنامه‌های پر مخاطب این شبکه رادیویی است که در گروه فرهنگ و تمدن تهیه و تولید می‌شود. برنامه«گلبانگ» بیش از 24 سال پیشینه دارد و به دلیل دو موضوع ویژه، دلخواه و محبوب مخاطبان شده‌است. نخست به خاطر گویندگی یکی از ستاره‌های رادیو، «مریم نشیبا» که هواخواه بی شماری دارد و دیگر به دلیل پخش موسیقی‌های مورد درخواست و علاقه شنوندگان.

 این برنامه رادیویی از اول فروردین سال ۱۳۷۸ تاکنون به روی آنتن می‌رود. ندا حاجی اسماعیلی، تهیه‌کننده این برنامه رادیویی گفت: تلاش ما در«گلبانگ» پخش هر چه بیش‌تر ترانه‌های در خواستی مخاطبان است تا لحظات خاطره انگیزی را برای همراهان رادیو ایران رقم بزنیم. «گلبانگ» با اجرای مریم نشیبا، گوینده پیش‌کسوت رادیو ایران از شنبه تا پنجشنبه پخش می‌شود.

 رادیو ورزش؛ مطالبات جامعه ورزش از خانه ملت آینده

رادیو ورزش با ویژه برنامه انتخاباتی فراکسیون ورزش از وظایف مجلس آینده در قبال ورزش می‌گوید.

برنامه فراکسیون ورزش در باره انتخابات با محوریت ورزش، ورزش و وظایف مجلس آینده در قبال ورزش است. در این برنامه از حضور علاقه‌مندان و دغدغه‌مندان ورزش، دانشجویان تربیت بدنی و علوم ورزشی، مدیران و کارشناسان ورزشی، خبرنگاران، پیش‌کسوتان و ورزشکاران استفاده می‌شود.

در این برنامه موضوعات کلان ورزش در قالب تریبون آزاد مورد بحث قرار می‌گیرد و همه آزادانه نظرات خودشان را بیان می‌کنند.

مهم‌ترین موضوعاتی که در این برنامه چالشی به بحث گذاشته می‌شود عبارتند از: لایحه جامع باشگاه‌داری، وضعیت معیشت ورزشکاران، کار‌های نیمه تمام ورزشی، خصوصی‌سازی در ورزش و اینکه مجلس تا الان در زمینه پیشرفت ورزش کشور چه اقداماتی انجام داده‌است و جامعه ورزش چه انتظاراتی از مجلس آینده دارند.

ویژه برنامه فراکسیون ورزش پنجشنبه‌ها از شبکه رادیویی ورزش پخش خواهد شد.

  نشست مشترک رادیو سلامت با سازمان نظام پزشکی

در جلسه مشترک رادیو سلامت با سازمان نظام پزشکی مطرح شد که اصول رازداری پزشکی اولویت خبررسانی در مراکز درمانی است.

استانداردسازی اخلاقِ اطلاع‌رسانی، انتشار اخبار و اسناد پزشکی مربوط به بیماران مراجعه‌کننده به مراکز درمانی و بهداشتی از مهم‌ترین اولویت‌های خبررسانی مراکز درمانی است.

جلسه مشترک شبکه رادیویی سلامت و سازمان نظام پزشکی کشور، با حضور متخصصان اخلاق پزشکی، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور، معاونان انتظامی و نظارتی سازمان نظام پزشکی، جمعی از حقوقدانان و متخصصان اخلاق پزشکی برگزار شد. در این جلسه، حاضران به ابعاد مختلف هنجارهای انتشار اطلاعات و اخبار مربوط به بیماران و اصول رازداری پزشکی پرداختند.

 

تصاویر

امتیاز شما