امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

«قصه این است»؛ روایت مهر و ارادت به حاج قاسم از کانادا تا مزار شهدای کرمان

مشاهده ۱۹۹
۱۴۰۲/۱۰/۱۸- ۱۳:۵۵

«قصه این است» مستندی است از زندگی زوج نخبه دانشگاه صنعتی شریف، محمد صالحه و همسرش زهرا حسنی سعدی که در سانحه سقوط هواپیمای اکراینی به شهادت رسیدند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند بخشی از داستان زندگی و تلاش‌های زوج نخبه دانشگاه صنعتی شریف، محمد صالحه دانشجوی رشته کامپیوتر و همسرش زهرا حسنی سعدی دانشجوی رشته فیزیک را روایت می‌کند، که برای ادامه تحصیل به کانادا سفر کرده و در آنجا اعتقادات فرهنگی مذهبی خود را ترویج می‌کنند.

در زمان شهادت حاج قاسم، زهرا و محمد ایران بودند و در مراسم تشییع سردار سلیمانی شرکت می‌کنند؛ و بعد از آن تصمیم می‌گیرند که به دانشگاه برگردند، اما در سانحه سقوط هواپیمای اکراینی به شهادت می‌رسند. در این مستند به همزمانی خاکسپاری حاج قاسم، و شهادت زهرا و‌ محمد و سالگرد پدر زهرا که او هم در سانحه تصادف حین کمک به مردم کشته شده است، اشاره می‌شود.

«قصه این است» از زبان دوستان و خانواده‌های این دو شهید بزرگوار است، که علاوه بر پخش تصاویری از زندگی اجتماعی، سیاسی آنها در کانادا، خاطرات ایران و دستاوردهای علمی‌شان نیز نمایش داده می‌شود.

مستند «قصه این است» محصول مدرسه اندیشه و هنر است که به تهیه کنندگی محمدحسین بزرگی راد و کارگردانی و پژوهش سید عبدالعلی دهقانی تهیه و تولید شده است.

این مستند سه‌شنبه 19 دی ماه ساعت 23:20 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

       

تصاویر

امتیاز شما