امروز دوشنبه  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

نقد و بررسی کتابی درباره شهید شهریاری در رادیو فرهنگ

مشاهده ۵۳
۱۴۰۲/۱۰/۲۵- ۰۸:۰۵

برنامه «سیم و زر» رادیو فرهنگ امروز دوشنبه ۲۵ دی به گفت‌وگو با نویسنده کتاب« استاد» اختصاص دارد. این برنامه از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، کتاب "استاد"خرده روایت های زندگی شهید استاد مجید شهریاری به قلم فاطمه شایان پویا است.

در برنامه این هفته «سیم و زر» رادیو فرهنگ «امین خرمی» به عنوان کارشناس مجری برای معرفی و نقد و بررسی کتاب «استاد» با « فاطمه شایان پویا» نویسنده این ‌کتاب گفتگو می‌کند. در کتاب استاد حدود ۲۰۰ خاطره از دوستان، دانشجویان، همکاران، همسر و فرزند شهید مجید شهریاری که همگی از آن استاد شهید درس گرفته اند، آمده است که تعداد ۲۶ روایت آن آرشیوی است و پاورقی خورده اند.

شهریاری در سال ۱۳۴۵ در شهر زنجان متولد شد. وی متأهل و دارای دو فرزند بود. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در زنجان، دورۀ کارشناسی تا دکتری را در دانشگاه صنعتی شریف و امیرکبیر گذراند. شهید شهریاری در سال ۱۳۸۸ به درجۀ استادی رسید. او از سال ۱۳۸۳ تا زمان شهادت نمایندۀ دانشگاه شهیدبهشتی در امور اجرایی همکاری با سازمان انرژی هسته‌ای بود. وی همچنین عضویت در انجمن هسته‌ای ایران، مدیریت گروه کاربرد پرتوها، عضویت در شورای آزمایشگاه و شورای فناوری دانشگاه، عضویت در کمیتۀ تخصصی فنی و مهندسی هیئت ممیزه، مشاورۀ جمهوری اسلامی ایران در پروژۀ سزامی، و برگزاری چهار کمیتۀ علمی و کارگاه آموزش را در پروندۀ اجرایی خود داشت. شهید مجید شهریاری، دانشمند فرزانه و استاد فیزیک هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی ایران، سرانجام در تهران در ۸اذر ۱۳۸۹ توسط رژیم صهیونیستی و با همکاری اطلاعاتی منافقین در یک عملیات تروریستی به درجۀ رفیع شهادت نایل شد.

برنامه «سیم و زر» که ویژه نقد کتاب است، با تهیه‌کنندگی فریده گودرزی و گویندگی فاطمه اسحاق تبار و‌اجرای کارشناسی امین خرمی دوشنبه‌ها ساعت ۱۲ و۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

امتیاز شما