امروز دوشنبه  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش با مدیرکل صداوسیمای استان عنوان شد:
در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش با مدیرکل صداوسیمای استان عنوان شد:

توجه ویژه رسانه به تعلیم و تربیت در کنار تکریم و ارتقای مقام معلم

مشاهده ۱۲۲
۱۴۰۲/۱۰/۲۵- ۰۹:۴۷
تعداد بازدید:122

مدیرکل آموزش و پرورش استان با حضور در صدا و سیما انتصاب دکتر محمدجلیل آل امین را تبریک گفته و در خصوص تعاملات فیمابین گفتگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیرکل صداوسیما دراین دیدار گفت: معلمی‌ شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنری است که در قرآن به عنوان جلوه ای از قدرت لایزال الهی، ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است و در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیغمبر اکرم (ص) نازل شد، به این معنا اشاره شده است.

 دکتر آل امین با اشاره به اهمیت تربیت صحیح و اصولی فرزندان تصریح کرد: مطابق آیه شریفه وَیُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَةَ وَإِن کانوا مِن قَبلُ لَفی ضَلالٍ مُبینٍ، سرنوشت جوامع بشری مرهون سعی و تلاش آموزگاران و معلمان است و بزرگانی که هر کدام منشا خیرات و برکاتی برای جامعه بشری شدند همگی روند رشد و کشف استعداد را از معلمان آموخته اند.

وی توجه به تربیت نسل جدید و تکریم و تجلیل از مقام والای معلم را از سرفصل های رسانه استانی در تولید برنامه‌های مختلف عنوان کرد و افزود: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، تکریم جایگاه و مقام معلم  به معناى واقعى کلمه، آثار بسیار مثبتى را در فرهنگ جامعه و تعلیم و تربیت باقى می‌گذارد، و در این راستا رسانه استانی هم آمادگی دارد تا همچون گذشته در کنار این نهاد مهم آموزشی برنامه‌های ویژه ای را تولید کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن تبریک انتصاب دکتر آل امین از توجه رسانه ملی به رویدادهای آموزش و پروش، با اشاره به تنوع ماموریت های صداوسیما تصریح کرد: صداوسیما با موضوعات مختلفی در جامعه سروکار دارد، اما آنچه مشاهده می‌شود پرداخت ویژه به موضوع آموزش و پرورش است که مسئولیت تربیت و پرورش بخش بسیار مهمی از جامعه را به عهده دارد و این توجه ، قابل تقدیر است.

اسماعیلی کارکرد اصلی آموزش و پرورش را تربیت صحیح اینده سازان کشور، انتقال ارزشهای دینی، اعتقادی و .... بین نسلی و ترویج فرهنگ اسلامی عنوان کرد و افزود: این مهم در تعامل با رسانه‌ها بویژه صدا و سیما سهل الوصول تر است که نمونه بارز آن ترویج فرهنگ حسینی از طریق صداوسیمای مرکز زنجان است که بستر لازم را برای تربیت دینی دانش آموزان در این استان محیا نموده است.

وی ارتباط تنگانگ میان صداوسیما و آموزش و پرورش استان را در سطح عالی توصیف کرده و افزود: با اهتمام ویژه رسانه استانی، تلاش می‌کنیم تا موضوع مهم تعلیم و تربیت و جایگاه والای معلم با تولید و پخش آثار رادیو تلویزیونی خوب و فاخر در جامعه منزلت شایسته خود را به دست آورد.

امتیاز شما