امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

رنج کودکان جنگ‌زده در قاب هیسپان تی وی

مشاهده ۱۶۲
۱۴۰۲/۱۱/۰۴- ۱۴:۴۲

برنامه «عکس های تکان دهنده» (Fotos que sacuden al mundo) شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی‌وی در این قسمت، عکس های متعلق به کودکان بیافرا، منطقه‌ای در جنوب شرق نیجریه را که از قحطی جدی ناشی از جنگ های متمادی بین نیجریه و بیافرا رنج می‌بردند، مورد بررسی قرار می دهد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه که در هر قسمت یکی از ماندگارترین عکس های تاریخ را مورد واکاوی قرار می دهد، این بار به سراغ عکسی رفته که توسط سردان مک کالین (متولد 9 اکتبر 1935)، عکاس و خبرنگار انگلیسی که به عکاسی جنگ و نزاع های شهری مشهور است، می‌پردازد. دان مک کالین با این عکس ها، توجه جهان را به مصیبت قحطی و فقر جلب کرده است. عکسی که او از بیافرا گرفت کودکانی را نشان می‌دهد که در اثر کمبود پروتئین به بیماری کواشیورکورkwashiorkor  مبتلا شدند.

او می‌گوید: من به چشم خود 900 بچه را در یک اردوگاه کاملا کثیفت دیدم که در اوج ناتوانی و فلاکت در انتظار مرگ بودند. با دیدن این صحنه‌ها همه علاقه ام به سربازهاى جنگی و عکس‌بردارى از لحظات جنگ را فراموش کردم. هنوز بعد از گذشت سال ها جامعه جهانى نمی تواند نقش خود را در جلوگیری از آسیب های جنگ برای کودکان ایفا کند. همچنان کشورهای صنعتی نیز به فقر و سوء تغذیه کودکان ناشی از جنگ و قحطی در تمام جهان بی اعتنا هستند.

«عکس‎های تکان‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است و روزهای پنجشنبه ساعت ۱:۴۵ به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعات ۴:۴۵، ۱۳:۴۵ و ۲۰:۱۵، جمعه ساعت ۱۰:۱۵ و یکشنبه ساعت ۴:۱۵ و ۲۰:۴۵ روی آنتن هیسپان تی‌وی می‌رود.

علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/fotos-que-sacuden-al-mundo/534 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.

 

 

امتیاز شما