امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

هدیه یک مزرعه سالم

مشاهده ۱۱۰
۱۴۰۲/۱۱/۰۷- ۰۸:۴۰

برنامه از مزرعه تا سفره روزهای چهارشنبه ساعت 13 و 15 دقیقه روانه آنتن می‌شود و شنوندگان می توانند همپای تکامل و رشد محصولات از مزرعه حرکت کنند تا شنونده مسیر تولید یک محصول غذای تا رسیدن به سفره باشند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، فاطمه بی تقصیر، تهیه کننده برنامه از مزرعه تا سفره در این باره توضیح داد: شناسایی و معرفی محصولات سالم به مصرف کنندگان از مزرعه تا سفره، دغدغه ما در این برنامه است. همچنین آشنایی مصرف کننده با محصولات کشاورزی و اهمیت تغذیه ای آنها در این برنامه با ارتباط تلفنی کارشناسان مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد.

این تهیه کننده اشاره کرد: این برنامه هر بار به معرفی یکی از محصولات غذایی از مزرعه تا سفره می‌پردازد. بر همین اساس مخاطبان شنونده صحبتهای کارشناس کشاورزی را درباره سلامت کاشت، داشت و برداشت محصولات متنوع کشاورزش هستند. پرداختن به موضوع بسته بندی محصول و ورود آن به بازار تا رسیدن به سفره خانوار بخش دیگر برنامه را تشکیل می دهد.سفره سالم هدیه یک مزرعه سالم است.

وی ادامه داد: در برنامه از مزرعه تا سفره همپای تکامل و رشد محصولات از مزرعه حرکت می‌کنیم  تا مسیر تولید یک محصول غذایی  را تا رسیدن به سفره طی کنیم.  در این مسیر آنچه اهمیت دارد سلامتی و ایمنی محصول است.  شما در روزهای چهارشنبه ساعت 13:15 دقیقه می توانید از  موج اف ام ردیف 102 مگاهرتز برنامه از مزرعه  تا سفره رو بشنوید. این برنامه از تولیدات گروه بهدات و تندرستی است و امروز چهارشنبه چهار بهمن ماه به موضوع نگهداری محصولات کشاورزی بعد از برداشت صحبت خواهیم کرد. مجری کارشناس برنامه فیروزه آدابی است و آیتم سازان مژگان واعظیان و سینا شاملو جانی بیک هستند. کارشناس برنامه دکترمهدی نیکخواه رئیس گروه صنایع تبدیلی و غذایی موسسه آموزش و ترویج جهاد کشاورزی است.

بی تقصیر در پایان توضیح داد: برنامه از مزرعه تا سفره شامل بخش های مختلف همچون لقمه خبر، برداشت چهارده صفر دو (معرفی تولیدکنندگان نمونه)، پزشک مزرعه، سفره گرد ( گردش در ایران و معرفی محصولات به نام، ایمنی غذا، دانش سلامت سفره (تولید محصولات دانش بنیان) است.

امتیاز شما