امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

«استرداد» در «سینمای ایرانی» هیسپان تی‌وی

مشاهده ۱۵۲
۱۴۰۲/۱۱/۱۴- ۱۳:۳۰

«استرداد» عنوان فیلمی است که این هفته در برنامه «سینمای ایرانی» برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «سینمای ایرانی» هر هفته ضمن نمایش یک فیلم سینمایی ایرانی، با دعوت از عوامل و کارشناسان به بررسی آن می‌پردازد، در این قسمت فیلم «استرداد» به کارگردانی علی غفاری را به نقد و بررسی می‌گذارد. 

داستان این فیلم  به موضوع طلب یازده تن طلای ایران از شوروی می‌پردازدکه قرار بود توسط شوروی بابت بدهی از جنگ جهانی دوم به ایران داده شود و مربوط به مقطع زمانی 1332 است. این فیلم محصول 1390 و در ژانر درام تاریخی است که درباه وقایع جنگ جهانی دوم و مسائلی هست که پای نیروهای متحدین و متفقین را به ایران باز کرد ودر آن به ماجرای پرداخت غرامت به ایران اشاره می‌شود. حمید فرخ‌نژاد، فرهاد قائمیان، آلیسا کاچر، الکساندر ناوانف، صالح میرزاآقایی، سیاوش چراغی‌پور، علیرام نورایی، بهنام تشکر، شیرین یزدان‌بخش و علی روئین‌تن بازیگران آن‌اند.

برنامه «سینمای ایرانی»  (Cine Iraní) به تهیه کنندگی و کارگردانی فهمیه اسماعیل پور، از جمله برنامه‌های شبکه اسپانیایی زبان تلویزیون است که معرفی قابلیت های سینمای ایران و سینماگران ایرانی را در دستور کار دارد.

«سینمای ایرانی» امروز شنبه ساعت 18:00 به وقت تهران روی آنتن شبکه هیسپان تی وی می رود و تکرار آن روز یکشنبه در ساعت های 10:30،1:30و 22 و روز دوشنبه 8:30 پخش می‌شود.

علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک  https://www.hispantv.com/showprogram/cine-irani/791 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.

 

امتیاز شما