امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

تدارک ویژه شبکه نمایش برای روشندلان و ناشنوایان

مشاهده ۲۷۶
۱۴۰۲/۱۱/۲۵- ۱۳:۲۳

شبکه نمایش سیما فیلم‌های جدید خود را برای ناشنویان و روشندلان متناسب سازی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محمد غلامرضایی مدیر شبکه نمایش سیما از تدارک ویژه این شبکه برای روشندلان و ناشنوایان خبر داد و گفت: در تغییرات جدید شبکه، پنجشنبه‌ها ساعت ۲۳ ویژه پخش فیلم‌های جدید است و فیلم‌های این بخش که برای اولین بار از شبکه‌های سیما به نمایش در می‌آیند، برای مخاطبان روشندل و ناشنوا، متناسب‌سازی شده است.

غلامرضایی ادامه داد: فیلم‌های جدید شبکه نمایش دارای یک خط صدای مستقل هستند که در آن صحنه فیلم برای مخاطبان روشندل شرح داده می‌شود و آنها می‌توانند با استفاده از کنترل تلویزیون، باند صدای دارای شرح صحنه را انتخاب و ارتباط بهتری با فیلم‌ و‌ جزییات آن برقرار کنند.

مدیر شبکه نمایش با بیان اینکه فیلم‌های جدید روزهای جمعه ساعت ۹ و ۱۷ بازپخش می‌شود خاطر نشان کرد: در این ساعت فیلم‌ها با زیرنویس فارسی بازپخش می‌شوند تا مخاطبان ناشنوا هم بتوانند از تماشای فیلم‌های سینمایی جدید لذت ببرند.

بنابراین گزارش، این برای نخستین بار است که در شبکه‌های سیما خط مستقل صدا برای شرح صحنه فیلم جهت استفاده روشندلان به کار گرفته می‌شود.

شبکه نمایش سیما در تغییرات بنیادینی که آغاز کرده است، توجه ویژه خود را به طیف گسترده مخاطبان صداوسیما معطوف کرده و در راستای احترام به حقوق جامعه توان‌یابان، زمینه بهره‌مندی آنان را از محتوای نمایشی فراهم کرده است.

امتیاز شما