امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

شبکه امید به مریخ‌نورد «اوپی» شب بخیر گفت

مشاهده ۱۲۲
۱۴۰۲/۱۲/۱۹- ۱۰:۵۲

مستند «شب بخیر اوپی» با گویندگی ۲۲ نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما دوبله شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند در گونه مستند نجوم محصول آمریکا در سال۲۰۲۲ قرار است از شبکه امید سیما پخش شود.

مدیر دوبله این مستند سیما رستگاران و صدابردار آن رژین جشن سده است. رضا آفتابی، بابک اشکبوس، آیدا بندری، فریناز ثریا، ارسلان جولایی، محمدرضا حسینیان، زویا خلیلی آذر، مریم رادپور، علی اصغر نیک رضایی، زهرا سوهانی، ابوالفضل شاه بهرامی، مریم شاهرودی، علیرضا کامیابی پور، ابوالقاسم محمدطاهر، علی منانی، امیر منوچهری، مریم مهماندوست، بهمن‌هاشمی، علیرضا ناصحی، صنم نکواقبال، فاطمه نیرومند و سیما رستگاران صداپیشه‌های این فیلم مستند بوده اند.

این مستند داستان واقعی یک مریخ‌نورد اکتشافی ناسا به نام اوپی را روایت می‌کند که در سال 2003 به فضا پرتاب شد. اوپی در ابتدا برای تنها 90 روز به مریخ فرستاده شد اما در‌ نهایت به مدت 15 سال، مریخ را کاوش کرد.

این مستند شامل تصاویر آرشیوی و مصاحبه با دانشمندان، مهندسان و بازآفرینی سفرهای مریخ‌نورد اوپی بر فراز چشم انداز مریخ در جستجوی آب است. مستندی جذاب و دیدنی است که برای دوستداران مستندهای ستاره شناسی و فضانوردی شامل اطلاعاتی ارزشمند است.

شبکه‌ی امید، مسئولیت رصد این اثر را بر عهده داشته است و پس از طی مراحل تایید و روندهای ترجمه، ویراستاری و سپس دوبله این عنوان برای مخاطبان این شبکه پخش خواهد شد.

امتیاز شما