امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

«پول مردم» دست شبکه یک

مشاهده ۳۸۵
۱۴۰۲/۱۲/۲۱- ۱۳:۲۲

فیلم سینمایی «پول مردم» با گویندگی ۳۶ نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما دوبله شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این سینمایی در گونه زندگی نامه، کمدی و درام محصول آمریکا در سال ۲۰۲۳ قرار است از شبکه یک سیما پخش شود.

مدیر دوبله این سینمایی علیرضا باشکندی و صدابردار آن مهدی پاینده است. بابک اشکبوس، دانیال الیاسی، آرزو امیربدری، علی بیگ محمدی، جواد پزشکیان، محمد تنهایی، فریناز ثریا، ارسلان جولایی، امیر حکیمی، حسین بیگی، نفیسه زاجکانیها، افشین زی نوری، حسین سرآبادانی، زهرا سوهانی، ابوالفضل شاه بهرامی، پریا شفیعیان، محمد صادقیان، مرضیه صفی خانی، امیرمحمد صمصامی، مهسا عرفانی، بهروز علی محمدی، پویا فهیمی، شروین قطعه ای، امیربهرام کاویانپور، امیرصالح کسروی، نسرین کوچک خانی، ملیکا ملک نیا، اسفندیار مهرتاش، غلامرصا مهرزادیان، علی همت مومیوند، علیرضا ناصحی، حسین نورعلی، آزیتا یاراحمدی، رزیتا یاراحمدی و علیرضا باشکندی صداپیشه‌های این اثر بوده اند.

خلاصه روایت این اثر از این قرار است که: با تشویق یک اینفلوئنسر یوتیوب (کیت)، سهام‌داران خرد و مردم عادی، سهامِ یک شرکت در آستانه ورشکستگی را می‌خرند و ارزش این سهام، رشد فزاینده‌ای می‌کند. این موضوع باعث شکست و ضرر صندوق‌های تامینی و سرمایه‌گذاران کلان و خصوصی آمریکایی می‌شود. آن‌‌ها سعی در مقابله دارند اما موفق نمی‌شوند و با ثروتمند شدن مردم، شرکت‌های کلان خصوصی ضررهای هنگفتی می‌کنند.

اثری درام کمدی که داستان پدیده‌ای واقعی در سال‌های 2020 تا 2021 را در آمریکا نشان می‌دهد، زمانی که سهام‌داران خرد در مقابل سهام‌داران بزرگ و شرکت‌های تامینی که از سقوط شرکت‌ها و ورشکستگی آن‌ها سود می‌برند ایستادند. فیلم برای مخاطبینی که آشنایی با بازارهای مالی دارند و یا درگیر این بازارها هستند جذابیت بیشتری دارد اما با توجه به روایت و ساخت خوبی که دارد برای عامه ی مخاطبان هم می تواند جذابیت داشته باشد ضمن اینکه به لحاظ محتوایی وجه انتقادی آن در مورد نظام سرمایه داری در آمریکا در نوع خود قابل توجه و تأمل است.

شبکه‌ی یک، مسئولیت رصد این اثر را بر عهده داشته است و پس از طی مراحل تایید و روندهای ترجمه، ویراستاری و سپس دوبله این عنوان برای مخاطبان این شبکه پخش خواهد شد.

امتیاز شما