امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه و عدالت روی آنتن شبکه استانی

مشاهده ۱۰۱
۱۴۰۲/۱۲/۲۲- ۰۷:۰۵

در چهارمین جشنواره رسانه و عدالت در کرمان با حضور معاون قوه قضائیه و معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و'ارشاد اسلامی از برترین‌ها قدردانی شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه و عدالت با حضور معاون قوه قضائیه، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و'ارشاد اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، رئیس کل دادگستری و جمعی از مسئولین کشوری و استانی در کرمان برگزار شد.

رییس قوه قضاییه با ارسال پیامی‌به آیین پایانی جشنواره رسانه و عدالت استان کرمان گفت: تلفیق قدرت قلم، هنر و رسانه با عظمت مفهوم عدالت، راهبردی نوین و پیشرو در راستای توسعه احساس برابری در جامعه است که می‌تواند به رشد هر ایرانی و ارتقای سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی‌کمک و قوه قضاییه را در مسیر مهم و راهبردی تحول و تعالی یاری کند.

غلامحسین محسنی اژه ای تاکید کرد: ایجاد زمینه‌های پیشگیری اصولی از جرائم و آسیب های اجتماعی، توسعه رضایت عمومی از خدمات عدلیه، احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی‌های مشروع، با استفاده از همین ظرفیت، تقویت خواهد شد.

وی افزود: رسانه‌ها با اقدامات تخصصی می توانند همراه، همکار و همچنین منتقد و هشدار دهنده به عدلیه در راستای اقدامات مهم اجتماعی باشند. حجت الاسلام اژه ای ادامه داد: چنانچه تعامل و همراهی رسانه و دستگاه قضایی تقویت شود، زمینه ای فراهم خواهد شد تا داده‌های متکثر و متنوع موجود در عدلیه با هنرنمایی اصحاب رسانه، بر لوح اندیشه‌ها چنان به یادگار بماند که در نهایت منجر به توسعه آگاهی‌های حقوقی مردم شده و از بروز مشکلات قضایی برای شهروندان جلوگیری کند.

رییس قوه قضاییه تاکید کرد: بدون شک دستگاه قضایی در تعامل با رسانه‌ها می تواند ضمن انعکاس اقتدار خود در برخورد با هرگونه ظلم و فساد، تجلی رافت و عدالت اسلامی و حمایت قانونمند از مظلومان و مستضعفان باشد و از این رهگذر، معنای حقیقی دفاع از آزادی‌های مشروع مردم و تامین حقوق شهروندی آحاد جامعه رقم خواهد خورد.

حجت الاسلام اژه ای ادامه داد: دادگستری استان کرمان با ابتکار برگزاری جشنواره "رسانه و عدالت" در تحقق این راهبرد و همچنین توصیه رهبر حکیم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در خصوص لزوم تقویت تصویر رسانه ای دستگاه قضایی، اقدامی را انجام داده است که می تواند با همکاری مرکز رسانه قوه قضاییه به عنوان نمونه و الگو در سطح سایر استان‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در آئین پایانی جشنواره رسانه و عدالت با تبیین کارکردهای رسانه گفت: رسانه‌ها باید در برابر سیاه‌نمایی و حتی سفیدنمایی بایستند و واقع‌گرا باشند و در روزهای سخت با بیان واقعیت‌ها به مردم امید دهند.

علیدادی‌سلیمانی افزود: نقل و انتقالات اخبار و نقدها نیاز به عدالت واقعی کلمه دارد و بزرگنمایی یک خبر و حادثه اگر عدالت برآن حاکم نباشد چالش بزرگی برای جامعه به وجود می‌آورد. نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان تصریح کرد: دستگاه قضا که صاحب رسانه است، می‌تواند الگویی در زمینه حفظ عدالت در انتقال اخبار و حوادث برای سایر رسانه‌ها باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان هم گفت: تجارب بسیار خوب و مفید از جشنواره‌های گذشته به دست آمد، و از یک سال پیش فراخوان‌ها داده و اهداف و عناوین جشنواره تشریح شد. حجت الاسلام‌ ابراهیم حمیدی افزود: حدود ۱۰۵ رسانه استان در این جشنواره شرکت کردند و بیش از ۱۵ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره رسانه و عدالت ارسال شد و رسانه‌های برتر معرفی می‌شوند.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز گفت: امید آفرینی در تحقق عدالت در جامعه ایجاد کنید و این کار با تعامل رسانه و دستگاه محقق می‌شود و گاهی یک خبر باعث برهم زدن امنیت روانی جامعه می‌شود. دادگستری استان کرمان با ابتکار اولین جشنواره رسانه و عدالت در سال ۱۳۹۶ برگزار کرد که اکنون در برخی از استان‌های دیگر نیز این جشنواره برگزار می‌شود.

امتیاز شما