امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
خبرگزاری تصویری ایران پرس
خبرگزاری تصویری ایران پرس

پایان سفر معاون رئیس جمهور به نیویورک/ خزعلی: امیدواریم رنج مردم غزه پایان یابد

مشاهده ۱۸۹
۱۴۰۲/۱۲/۲۷- ۱۶:۵۹
تعداد بازدید:189

معاون رئیس جمهور اسلامی ایران پس از شرکت در شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل و ۱۹ دیدار دوجانبه، جمعه شب عازم کشور شد.

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در امور زنان و خانواده، علاوه بر سخنرانی در شصت و هشتمین کمیسیون مقام زن سازمان ملل، با رئیس دوره ای کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد که سفیر فیلیپین در سازمان ملل است، دیدار و گفت وگو کرد.

خزعلی همچنین با وزرا و روسای هیات های ۱۸ کشور شامل لبنان، سیرالئون، عربستان، فنلاند، قطر، ترکیه ، ارمنستان، ازبکستان، الجزایر، نروژ، مصر، لیبی، کویت، زیمباوه، نیجریه، آفریقای جنوبی، عمان و لهستان نیز دیدار و گفت وگو کرد.

خزعلی اظهار داشت: در نشست های متعدد چند جانبه و دوجانبه ای که داشتیم، توانستیم دستاوردهای زنان ایران را به اطلاع زنان دیگر کشورها برسانیم و بسیاری از موفقیت ها و پیشرفت های زنان را در مجامع بین المللی مطرح کنیم.

  خزعلی ابراز امیدواری کرد: "ان شاء الله زمینه‌هایی فراهم کنیم که با نزدیکتر شدن دیدگاهها و رویکردها بتوانیم حل مشکلات زنان را با تعامل و هم افزایی بیشتر داشته باشیم."

او در عین حال تصریح کرد: "اگرچه محور اصلی که در این نشست ها مطرح بود، مردم، زنان و کودکان غزه و گرسنگی، فشار و قتل و رنجی است که چندین ماه است با آن درگیر هستند. اما امیدواریم، حرکات هایی که صورت می‌گیرد و محکومیت ها در نهایت منجر به یک تصمیم عملی برای پایان دادن به رنج آنها بشود."

معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در امور زنان و خانواده صبح یکشنبه به وقت محلی در صدر هیاتی رسمی‌برای شرکت در این نشست به نیویورک سفر کرد. شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی برابر با ۱۱ مارس ۲۰۲۴ (۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۲) با حضور ۱۰۱ هیات عالیرتبه از جمله هیات جمهوری اسلامی ایران در مقر سازمان ملل در نیویورک آغاز به کار کرد.

https://farsi.iranpress.com/پایان-سفر-معاون-رئیس-جمهور-به-نیویورک--خزعلی--امیدواریم-رنج-مردم-غزه-پایان-یابد

امتیاز شما