امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

مراسم بزرگداشت عملیات فتح المبین در شوش پوشش خبری و تلویونی شد

مشاهده ۱۰۶
۱۴۰۳/۰۱/۰۷- ۱۰:۳۴

مشاور عالی فرماندهی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در این مراسم عملیات فتح المبین را عملیات دزفول و نقطه عطف جنگ تحمیلی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سردار سرلشکر پاسدار عبدالمحمد رئوفی‌نژاد در سخنرانی بین الصلاتین نماز جمعه این هفته دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهر، گفت: مقاومت مردم دزفول، تقدیم ۲ هزار و ۶۰۰ شهید، تخریب شهر و ایستادگی مردم زیر موشکباران‌ها یکی از نقش آفرینی‌های برجسته دزفول در دفاع مقدس بود.

 وی با بیان اینکه فتح المبین عملیات دزفول است، افزود: ایجاد و تعریف فرهنگ مقاومت و راهبری میدان‌های نبرد، ۲ نقش برجسته و ماندگار دزفول و فرزندان این شهر در دفاع مقدس است.

 سردار سرلشکر پاسدار رئوفی نژاد ادامه داد: تعریف و ایجاد فرهنگ مقاومت در تاریخ دفاع مقدس و شکل‌گیری جبهه مقاومت در منطقه یکی از ثمرات مقاومت بی بدیل دزفول در دوران دفاع مقدس است.

 مشاور عالی فرماندهی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا با اشاره به نقش فرزندان دزفول در سطح فرماندهی دفاع مقدس، گفت: دزفول و لشکر ۷ حضرت ولیعصر (عج) در تمام عملیات‌ها نقش موثر و بی بدیلی در طول ۸ سال جنگ تحمیلی ایفا کرد.

 وی با بیان اینکه فتح المبین عملیات دزفول است، افزود: مردم این شهرستان در طول جنگ به ویژه در ۱۸ ماه نخست جنگ در تیررس مستقیم توپخانه دشمن بود که مقاومت مردم این شهر ماشین جنگی دشمن را متوقف و به عقب راند.

 سردار سرلشکر پاسدار رئوفی نژاد به اصابت ۲ هزار و ۵۰۰ گلوله توپ تنها در ۱۸ ماه نخست جنگ در دزفول اشاره کرد و ادامه داد: گلوله و موشک باران و همچنین حملات هوایی گاه و بیگاه دشمن بعثی به عراق موجب شد تا ناامنی در این شهر به اوج خود برسد ولی مقاومت مردم و ماندن در شهر موجب اراده‌ای در رزمندگان برای عقب راندن دشمن شد.

 وی با بیان اینکه نیرو‌های اطلاعات رزمی دزفول بار اصلی شناسایی محور‌های مختلف عملیات فتح المبین را به عهده داشت، اضافه کرد: اطلاعات جمع آوری شده به قدری دقیق بود که تمام فرماندهان ارشد برای انجام عملیات در این محور‌ها مجاب شدند.

 مشاور عالی فرماندهی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌گوید: سه محور مهم عملیاتی رقابیه، نادری و عین خوش در اختیار رزمندگان دزفول بود و موفقیت در این سه محور پیروزی بزرگ در عملیات فتح المبین را رقم زد.

 وی افزود: حاصل مقاومت مردم دزفول شکل گیری فرهنگ و جبهه مقاومتی است که امروز دنیای استکبار را زمین گیر کرده است.

 سردار سرلشکر پاسدار رئوفی نژاد ادامه داد: جبهه مقاومت امروز از فلسطین و لبنان تا غزه و سوریه و یمن گسترش یافته است که این به برکت مقاومت بی‌بدیل دزفول در هشت سال دفاع مقدس بود.

 عملیات فتح‌المبین در بامداد دوم فروردین ۱۳۶۱ خورشیدی با رمز یا زهرا (س) آغاز شد. این عملیات ۴ مرحله‌ای که یکی از مهم‌ترین عملیات‌های دفاع مقدس بود و نقطه عطف جنگ تحمیلی به شمار می‌آمد که در آن ۲ هزار ۵۰۰ کیلومتر مربع از خاک کشورمان آزاد و نیرو‌های بعثی از خاک خوزستان خارج شدند.

 به دلیل نقش برجسته دزفول در دوران دفاع مقدس چهار خرداد ۱۳۶۶ با تصویب هیات وزیران، دزفول با تقدیم لوحی به عنوان پایتخت مقاومت ایران اسلامی نام گذاری شد که در سال‌های اخیر با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی چهارم خرداد به نام "روز مقاومت و پایداری – روز دزفول " در تقویم رسمی جمهوری اسلامی نام گذاری شد.

 

 

امتیاز شما