امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛
در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

«ماه من» حرف دارد/ پلاتوهایی که محصول شخصی نجم‌الدین شریعتی است

مشاهده ۲۲۵
۱۴۰۳/۰۱/۱۵- ۱۱:۱۸
تعداد بازدید:225

تهیه کننده «ماه من» با اشاره به حجم بازخوردهای این برنامه سحرگاهی شبکه سه بیان کرد که اگر برنامه صاحب حرف و نظر نبود این حجم بازخورد نمی‌گرفت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، یوسف منصوری تهیه‌کننده برنامه سحرگاهی «ماه‌من» شبکه سه درباره تمایزهای این برنامه در فصل جدید نسبت به سال های گذشته به خبرنگار مهر بیان کرد: وقتی برنامه‌ای از لحاظ مخاطب و آمار سازمانی موفق است، برای ادامه آن ۲ ماموریت ایجاد می‌شود؛ اول آنکه باید علل موفقیت و دلایل محبوبیت را حفظ کنیم و دیگر اینکه بتوانیم ایده‌ها، فضاها، آیتم‌ها و پلی‌بک‌های جدید ایجاد کنیم.

پلی بک‌های متعدد با حضور مداحان و خواننده‌ها

وی با بیان اینکه تیم تولید «ماه من» تلاش می‌کند هر ۲ ماموریت را در برنامه خود داشته باشد، گفت: در بخش‌هایی که مورد توجه مخاطب ما بوده همانند روایت‌گری و گفت‌وگو درباره فضایل امیرالمومنین (ع) این موضوع نمایان است. سعی شده نسبت به این موضوع بحث‌های جدید مطرح شود و تاریخ را از زوایای مختلف بررسی کنیم. در کنار آن نیز تلاش کنیم در پلی‌بک‌ها کارهای جدیدی ارایه دهیم که امسال هم مشاهده کردید کارهای متعددی با مجید بنی فاطمه با عنوان «ماه‌ من علی»، مهدی رسولی، حسین طاهری و حسین حقیقی با عنوان «ماه‌ من برگرد» انجام شده که خدا را شکر مورد استقبال نیز قرار گرفته است.

«ماه من» حرف دارد/ پلاتوهایی که محصول شخصی نجم‌الدین شریعتی است

منصوری ادامه داد: دعای اعمال ویژه سحر که حسین طاهری زحمت کشید و آن را برای برنامه خواند، دعایی است که کمتر شنیده شده و ما آنها را معرفی می‌کنیم. همچنین بخش مهدویت بعد از اذان است که مخاطب خود را پیدا کرده است و استمرار در پخش آن می‌تواند کمک کند که این فضا بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی درباره نجم‌الدین شریعتی مجری برنامه و اینکه چقدر در پلاتوها و موضوعات برنامه نقش دارد، عنوان کرد: یک برنامه، محصول کار تیمی افراد مختلف است. روحیه بنده نیز به عنوان تهیه‌کننده این است که نه فقط از نجم الدین شریعتی که خبره و پیشکسوت عرصه برنامه‌سازی معارفی محسوب می‌شود، بلکه از سایر دوستان عزیز که کارهای دیگری در برنامه انجام می‌هند، مشورت بگیرم. ما در «ماه من» به یک همفکری دسته‌جمعی اعتقاد داریم بنابراین اگر ایده و فکر خوبی وجود داشته باشد، قطعاً استقبال می‌کنیم.

بسیاری از پلاتوها محصول شخصی خود نجم الدین شریعتی است

تهیه کننده برنامه «ماه من» اضافه کرد: با نجم‌الدین شریعتی جلسات مشترک بسیاری داریم، مشورت می‌کنیم و بسیاری از پلاتوها محصول شخص ایشان است؛ در بخش‌های دیگر برنامه نیز در تعامل خیلی مثبتی با او، تلاش می‌کنیم یک کار گروهی را متناسب با سلیقه مخاطب ارایه دهیم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: مخاطبان سحرگاهی و غیرسحرگاهی برنامه همواره نسبت به دکور واکنش داشتند. الحمدالله پلی‌بک‌های برنامه و کارهایی که سال‌های گذشته آقای طاهری و امسال آقای مجید بنی‌فاطمه خواندند، به صورت گسترده در طول سال در شبکه‌های اجتماعی در مناسبت‌های مختلف استفاده می‌شود.

تهیه کننده «ماه من» درباره بازخوردها نسبت به مباحث برنامه نیز تصریح کرد: مباحث مطرح شده توسط کارشناسان برنامه، در بین هیاتی‌ها مفصل بحث می‌شود و علما، اهل قلم و اهل علم نسبت به برنامه واکنش نشان می‌دهند و با بنده تماس می‌گیرند و گفت‌وگو می‌کنند.

اگر برنامه صاحب حرف نشده باشد، این حجم از بازخورد وجود نداشت

وی اضافه کرد: اگر برنامه مورد اقبال و توجه نباشد و تبدیل به یک برنامه متشخص و صاحب حرف نشده باشد، این حجم از استقبال و نظر و بازخورد وجود نخواهد داشت، پس وجود چنین مطالبی نشان از جایگاه «ماه من» در بین مردم و مخاطبان خود دارد.

تهیه کننده برنامه سحرگاهی شبکه سه سیما در پاسخ به اینکه به نظرش چقدر رقابت برنامه‌های افطار برای جلب نظر و رضایت مخاطب به برنامه‌های سحر کشیده شده است؟ گفت: روی این موضوع اسم رقابت نمی‌گذارم، بسیاری از همکارانی که برنامه‌های سحرگاهی در شبکه‌های مختلف را می‌سازند از دوستان بنده هستند و حتماً اگر کمکی از دست من بر بیاید، انجام خواهم داد و اگر بنده هم کمک بخواهم، آنها دریغ نخواهند کرد. به همین دلیل نه‌تنها فضای رقابت وجود ندارد، بلکه فضای رفاقت در بین شبکه‌های مختلف حکمفرما است و همه تلاش می‌کنیم با رنگ‌بندی‌های مختلفی که شبکه‌ها دارند، آنتنی داشته باشیم که مخاطبان در آن بازه زمانی از روز بتوانند برنامه مورد علاقه خود را در رسانه ملی پیدا کنند.

وی در پایان سخنان خود درباره توجه برنامه به مناسبت ها گفت: در ماه مبارک رمضان مناسبت‌های مختلفی اعم از وفات حضرت خدیجه (س)، ولادت امام حسن مجتبی (ع)، شب‌های قدر و عید فطر را داریم و نسبت به اینها باید منعطف رفتار کنیم، هم در دکور و هم در مهمانان و هم در ساختار برنامه که در «ماه من» بدان توجه داشتیم.

عکس ها از جواد هادی است.

امتیاز شما